Delahaye Type 87 – exponát, který nepřehlédnete

Na společném stánku brněnských firem Truhlářství Hemzal,  Aero servis, Moto Reno stojí za shlédnutí zajímavý skiff, Delahaye Type 87 z roku 1924. Je smutnou skutečností, že převážnou většinu dřevěných karoserií zničil zub času tak, že nezbývá, než celodřevěnou konstrukci prakticky renovovat od základu. Často tak obdivujeme místo autentického vozidla spíše starší renovace, né vždy provedené podle původních tvarů, takže nelze vyloučit různé „modernizace“.  Podvozek tohoto Delahaye přečkal naštěstí pod původní barvou ve velice uspokojivém stavu, ovšem měkké – dřevěné části už toto štěstí neměly.  Zruční mistři Truhlářství Hemzal se problému nezalekli a pustili se do celkové renovace jak kostry, tak i potahu karoserie 2,5 mm teakovou dýhou a to ve třech vrstvách, přesně podle dobových postupů, které používala francouzská firma Labourdette. Tato karosárna stavěla na podvozky většiny francouzských a některých anglických automobilů lehké, zakázkové karoserie, které vycházely z principů konstrukce lodí.
Základem úspěchu a autentičnosti této renovace bylo to, že se podařilo neuvěřitelné: dohledat původní, okótované plány přímo na karoserii Delahaye Type 87! To výrazně zjednodušilo renovaci celého auta, neboť výkres je výkres a velkoformátové kopírky umožnily zhotovení plánů v měřítku 1:1.
Dotáhnout kvalitně renovaci, která by splňovala přísná kriteria dnešní doby, to už není reálné systémem „nadšený kutil – všeuměl“. Proto se i na tomto exponátu v pozitivním slova smyslu profesionálně podepsali i další zhotovitelé, podvozek, motor revidoval pan Martin Pittner, plechové díly pan Zdeněk Tetour, lesk blatníkům dodala firma Auto Bejda, mosazné lišty Aeroservis, sedadla Čalounictví Zabloudil a další.