Zprávy 2011

Montážní čtvrtek na výstavišti

2.6.2011

Tak už se Classic Show Brno rýsuje. Většina vystavovatelů namontovala své expozice a vše je připraveno na páteční den pro odbornou veřejnost a novináře. Classic Show bude slavnostně otevřeno v 16 hodin.

Společnost HUKR představí třicet vozů

2.6.2011
Společnost HUKR, spol. s r.o. byla založena za účelem prodeje nových i ojetých vozů značek Toyota, Lexus a Hyundai. Zaujímá významné místo na trhu automobilů již 20 let. Jejím cílem vždy byla co největší spokojenost zákazníků a samozřejmě všestranná péče o jejich vozy.

V poslední době jsme se odklonili od prodeje nových vozů a věnujeme se plně obchodu, dovozu, renovacím a servisu veteránů a klasických automobilů mnoha světových značek. Součástí veteránsalonu bude v budoucnu i kavárna a muzeum s doplňkovým prodejem knih, autíček a zázemím pro děti klientů. Při výběru aut pro náš salon se soustředíme především na vozy ve špičkovém původním stavu, nevyžadujícím velkou renovaci. Investujeme však bez výjimky vždy do podvozku, vyměňujeme opotřebené čepy, ramena, tlumiče, brzdové hadice, výfuky a další díly, které nejsou vidět, ale pro funkčnost a bezpečný provoz několik desítek let starého auta jsou podstatně důležitější než lesknoucí se karoserie. Naše společnost srdečně všechny zve na druhý ročník Classic Show Brno a na expozici Auto-Hukr-Veterán v pavilonu A, kam letos po dlouhých přípravách přivezeme třicet aut z naší obsáhlé nabídky. Přijďte si vybrat automobil svých snů, všechny vozy bude možno přímo na výstavišti koupit.

Vladimír Huska, majitel

Stánek Fiat Aleše Titzla

Pan Aleš Titzl začal fiaty sbírat v době, kdy šestistovka byla ještě vysněným automobilem mnoha lidí. Vždy se pídil po nějakém zajímavém typu, zajímavé barvě, a sbírka tak postupně rostla. Na Classic Show přijede ukázat několik vozů – Fiat Berlina, Fiat 600 Lux, Fiat 600 Multipla, 850 Special, 850 Sport Spider, 850 Vignale Berlina, Fiat 127 s najetými pouze 28 000 kilometry, zajímavý sběratelský kousek Fiat Uno Turbo a možná ještě pro srovnání vrak modelu Sport coupé.

Jedním z nejvzácnějších vozů sbírky je Fiat 850 s karoserií Vignale, patrně jediný kus v České republice. Jedná se o jeden z prvních vyrobených kusů Fiatu 850 a navíc s karoserií známé italské karosárny. Malosériovou výrobu začal Antonio Vignale v srpnu 1961, kdy se firma přestěhovala do nových prostor v Grugliasco. Vznikaly zde poslední kusy Lancia Apia, Flavia, Maserati 3500 GTV a Sebring a samozřejmě fiaty, které Vignale posléze vyráběl pod vlastním jménem. Na konci šedesátých let ho však ekonomická situace donutila prodat karosárnu firmě DeTomaso. Po pečlivém pátrání byl Fiat 850 Vignale z roku 1964 zakoupen v Itálii od prvního majitele. Motor, brzdy a karoserie vyžadovaly jen drobné opravy, zato vnitřní čalounění muselo být obnoveno celé, a tak je dnes vůz v nádherném stavu. Vyráběl se ve třech provedeních – Berlina, Coupé a Cabrio. Model Berlina (v anglicky mluvících zemích Saloon) byl postaven na základě Fiatu 850 Berlina, zatímco Coupé a Cabrio na základě Fiatu 850 Speciál, s kotoučovými brzdami, silnějším motorem a lepším volantem. Vůz byl vybaven neobyčejně luxusními prvky, které Fiat normálně montoval až do vozů střední třídy – bezrámová okna byla doplněna elektrickým ovládáním, do dveří se montovalo červené světlo automaticky se rozsvěcující při otevření, byly na nich opěrky rukou a kapsy na mapy. Přední sedadla byla dělená, zadní lavice po složení nabízela velký prostor pro zavazadla. Ve zpětném zrcátku byla zabudovaná lampička, volant měl dřevěné obložení, přístrojová deska obsahovala elektronický otáčkoměr, zapalovač cigaret… Zákazníci si mohli vybrat ze 16 barev, včetně šesti metalických, a pěti odstínů polstrování. Počet vyrobených kusů se nepodařilo zjistit, ale pravděpodobně se pohybuje kolem 2 tisíc vozů. Kromě milovaných italských automobilů bude pan Titzl vystavovat unikátní sbírku původních disků kol od mnoha věhlasných výrobců šedesátých a sedmdesátých let a také sbírku zástěrek na kola vozů Fiat.

Zbrojovka Brno a.s.

Všechny zbrojní továrny hledaly v mírových letech náhradní výrobní program a ani v Brně tomu nebylo jinak. Na základě předvedení prototypu Ing. Novotného nazvaného OMEGA byla ve Zbrojovce na jaře 1924 zahájena výroba malého lidového automobilu s názvem DISK. Motor byl dvoudobý čtyřválec o objemu 600 ccm a výkonu 12 koní. Převodovku se spojkou v jednom tvořil třecí segment s přestavitelným přítlačným kotoučem. Během dvou let bylo vyrobeno oproti původnímu ambicióznímu plánu 500 vozů pouze asi 70–80 automobilů DISK. I to málo se však pro dlouhodobou nespolehlivost třecího převodu muselo bohužel od zákazníků vykoupit zpět. Jediný dochovaný exemplář tohoto vzácného vozu je v majetku Technického muzea města Brna.

Už do regulérní výroby se dostala koncepce Ing. Mackerleho, čerstvého absolventa brněnské techniky. Vycházel jak z tradičního pojetí, tedy žebřinový rám s kardanovou hřídelí přenášející výkon motoru na zadní nápravu přes jednoduchou rozvodovku bez diferenciálu, tak i zcela průkopnického. Motor byl vlastní konstrukce – dvoudobý dvouválec o objemu 1000 ccm a výkonu 18 koní. Vůz už měl na chladiči písmeno Z v průhledu hlavně, označen byl jako Z 4/18 HP a začalo se poprvé mluvit o Zetce. Tomuto typu se obecně říká také „osmnáctka“. Během let 1926 až 1930 bylo v různém provedení vyrobeno cca 2600 těchto velmi spolehlivých vozů, včetně tisícovky oblíbených užitkových verzí – valníků a rychlých dodávek.

Od roku 1927 bylo pro podporu prodeje vyrobeno několik závodních speciálů vycházejících ze sériového podvozku Z18. Zetky byly v závodech velmi úspěšné a v litrové kategorii obsazovaly vždy přední místa. Zkušenosti ze závodních speciálů se promítly i při výrobě nástupce Z18. U sériového litrového motoru se podařilo díky prodlouženému sání pomocí rotačního válcového šoupátka zvýšit výkon z 18 na 22 koní, přičemž spotřeba byla stále přijatelná. S tímto konstrukčně velmi zajímavým motorem bylo v letech 1929 až 1932 vyrobeno na 850 zetek typu označeného Z9. Jednalo se spíše o „luxusnější vůz“, který měl na rozdíl od předchozího typu diferenciál a vzadu stejně jako vpředu půleliptická pera s olejovými tlumiči. V té době probíhala různá jednání o spolupráci s automobilkou Praga. Nakonec ale zůstalo jen u zakoupení 500 kompletních výlisků čtyřdveřové karoserie z Pragy Piccolo, která byla použita na podvozcích Z9. Prodejní úspěch jako u Z18 se bohužel v době krize u dražší Z9 neopakoval.

Konstrukce automobilů tak dostala v roce 1932 úkol rychle s prodejem zetek něco dělat. Pod strachem ze zavření automobilního oddělení v rámci Zbrojovky byl neuvěřitelně rychle připraven do výroby úplně nový typ automobilu inspirovaný německým lidovým vozem DKW F1. Tentokrát byl duchovním otcem konstrukce Ing. Odstrčil. Nová zetka s označením Z4 měla přední náhon, dvoudobý motor umístěný vpředu v kompaktním bloku s převodovkou a rozvodovkou s diferenciálem. Podvozek byl nízké konstrukce s příčnými půleliptickými pery a nezávislým zavěšením všech kol. Motor s objemem 905 ccm dával necelých 20 koní. Vyrobeno bylo postupně celkem 2680 vozů typu Z4, který se dočkal celkem pěti výrobních sérií. Ty se od sebe lišily drobnými změnami viditelnými zejména na tvaru karoserie, která se postupně zakulacovala a také zvětšovala. Stejně byl od III. série zvětšen i objem motoru na 980 ccm, jehož výkon stoupl na 25 koní.

V roce 1934 byly také vyrobeny na podvozku III. série tovární závodní speciály pro 1000 mil Československých. Vyhrály svou kategorii tohoto prestižního závodu a nejen pro vyznavače značky Z se staly legendou. Jistě i proto, že to byl poslední v továrně vyrobený závodní speciál. Velmi úspěšné a oblíbené byly také na sériových podvozcích v pražských dílnách postavené nádherné zakázkové kabriolety či roadstery, které proslavil zejména komik Vlasta Burian.

V roce 1935 byly v konstrukčním oddělení rozpracovány dva projekty, které měly společný základ v konstrukci motoru (stejné vrtání a zdvih). Silnější vůz byl opět vybaven dvoutaktním, ovšem čtyřválcovým motorem a vpředu poháněnou nápravou. Rozvod směsi stále řídil píst se speciálním deflektorem a motor s objemem 1470 ccm dával na brzdě výkon 40 koní. Karoserie vyráběná v továrně sériově byla už tradičně dvoudveřová limuzína. Podvozek byl oproti Z4 delší i širší. Díky své rychlosti dostal vůz Z5 přídomek „Express našich silnic“. Byl vybaven kapalinovými brzdami Lockheed a v letech 1935–1936 bylo vyrobeno 357 kusů tohoto povedeného vozu.

Druhý výrazně menší automobil, který se dostal do prodeje i přes označení Z6 nakonec dříve, měl poloviční objem motoru (735 ccm) a výkon 19 koní. Přední náhon zůstal po různých úvahách o zlevnění výroby u tohoto dvouválcového vozu přece jen zachován i zde, ale bylo použito alespoň úsporné řešení pérování. Rám tvořila nosná roura podobně jako u tatrovácké koncepce. Vyrobeno bylo na 500 kusů těchto dvoudveřových kompaktních vozů. Karoserie je velmi zajímavá, a přestože na první pohled působí malým dojmem, uvnitř vozu je místa dostatek. Vozu Z6 se také říkalo „Hurvínek“ a i jeho cena byla lidová – 19 600 Kč. Vyráběl se v podstatě souběžně s typem Z5 Express, tedy v letech 1935–1936. V té době byla ve výrobě ucelená řada vozů – Z4, Z5 a Z6 –, což byl výsledek desetiletého účinkování Zbrojovky na automobilovém trhu.

Výroba automobilů byla na vrcholu prosperity administrativním rozhodnutím ministerstva národní obrany dne 15. října 1936 ukončena. Samozřejmě z pohledu potřeby vyzbrojit republiku to byl krok nevyhnutelný. Zbrojovka patřila v té době k největším výrobcům pušek a kulometů na světě a výroba automobilů byla pro ni vždy jen doplňkovou.

V letech 1924–1938 bylo ve Zbrojovce Brno a.s. vyrobeno celkem na 7000 automobilů. V dějinách automobilismu jistě zanedbatelné číslo, ale přínos alespoň pro vývoj v Československu byl nesporný. Disk se  čtyřválcovým dvoudobým motorem byl opravdovou československou lidovou vlaštovkou. Byl sice díky tehdejším technologickým možnostem třecího převodu neúspěšný, ale byl! Osmnáctka se může pyšnit tím, že byla prvním sériově vyráběným automobilem s dvoudobým motorem v Evropě. Soutěžní speciály vycházející z její konstrukce se zúčastnily závodů nejen na domácím Masarykově okruhu v Brně, ale také na  Nürburgringu a s velkými úspěchy na všech evropských soutěžních kopcích včetně našich Soběšic, Zbraslavi a Ecce Homo. Automobil Z9 má velmi zajímavý rozvod směsi pomocí rotačního válcového šoupátka, tedy další posun ve vývoji dvoudobého motoru. „Silná čtyřka“ byla u nás zase prvním sériovým vozem s pohonem předních kol. Také Express má u nás prvenství v podobě prvního sériového čtyřválcového dvoudobého motoru. Z6 Hurvínek byl na svou dobu také skvělým a krásným autem.

O to, aby se tyto vozy dokladující technický um našich dědů a pradědů zachovaly i dalším generacím, se snaží příznivci této značky. Sdružili se v Auto Z klubu Brno a jeho členové, soukromí sběratelé, připravili ve spolupráci s Technickým muzeem města Brna pro návštěvníky Classic Show 2011 nádhernou expozici téměř všech modelů dnes už zaniklé moravské automobilové značky Z.

Za Auto Z klub Brno Jiří Kohlíček

Samohýl MB

Zlínské automobilové impérium rodiny Samohýlových je motoristickým fanouškům dostatečně známé. Patří k němu také dočasně veřejnosti nepřístupné muzeum historických vozidel, které jako jednu z největších soukromých sbírek u nás začal budovat pan Alois Samohýl již v šedesátých letech. Ve sbírce se nalézá mnoho unikátních vozů, z nichž některé budou vystaveny na Classic Show Brno 2011. Nejstarším z nich je Laurin & Klement Typ F z roku 1907, se kterým jezdil hrabě Alexander Kolowrat. Čtyřválec o objemu 2,5 litru a výkonu 21 koní byl tehdy velmi úspěšným modelem a do října 1909 se jich vyrobilo 371 kusů. Vůz, se kterým pan hrabě vyhrál závody do vrchu Gaillon, bude poprvé vystaven mimo Zlín!

Další lahůdkou pro znalce automobilové historie bude Alfa Romeo 6C 2500 Tipo Sport z roku 1942 s karoserií kupé firmy Castagna, kterou si tehdy objednal Wehrmacht. Velkou láskou pana Ladislava Samohýla jsou vozy Mercedes, na stánku tedy nemohou chybět. Vystaveny budou zcela nový Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG a vedle něj jeho „dědeček“ Mercedes-Benz 300 SL známý jako Gullwing. Kromě slavných vozů Mercedes, Horch či Alfa Romeo do sbírky patří také několik vozů Bugatti. Na letošní Classic Show se představí zcela původní Bugatti Typ 35 z roku 1925, výr. č. 4563, jejímž původním majitelem byl pan Hascher z Holandska, a vedle ní se poprvé na veřejnosti objeví rozpracovaná kopie Typu 35 kompletně postavená v dílnách firmy Samohýl MB. Staví se zde celá série těchto vozů, které by měly mít svou premiéru koncem srpna. Výroba kopií vozů Bugatti v Napajedlích u Zlína byla popsána v Motor Journalu č. 5/2011.

Vzácné motocykly Sunbeam

Na stánku brněnského Veteran Automoto Clubu mohou návštěvníci Classic Show Brno obdivovat speciální expozici značky Sunbeam. Nádherný automobil Sunbeam 25 hp z roku 1929 obklopují motocykly z různých období činnosti továrny vyrábějící původně imitace japonského nádobí zdobeného černým lakem. Právě kvalita laku byla později jednou z hlavních předností jízdních kol, motocyklů i automobilů, které nesly značku The Sunbeam – sluneční paprsek.

Velmi vzácnými kousky jsou dva motocykly Model 3½ hp a Model 4 hp pocházející z dob první světové války. Francie si tehdy objednala 1000 solo motocyklů 4 hp se zvláštním požadavkem, aby byly vybaveny řemenovým pohonem a ne patentovaným řetězem v olejové lázni. Dochovalo se pouze pár kusů a jeden z nich je možné si prohlédnout právě na stánku Veteran Automoto Clubu. Jeho protějšek tvoří Model 3½ hp vybavený patentovaným řetězem v olejové lázni, který britská armáda používala i v civilním provedení. Dobové obrázky ukazují model 3½ hp jak ve vojenské zelené, tak s proslaveným černým lakem a zlatými linkami. Stroje mají často na registračních značkách zkratku OHMS – On His Majesty‘s Service (Ve službách Jejího Veličenstva). Stejně jako motocykly vyráběné pro francouzskou armádu, byly i tyto motocykly vybaveny nádrží se třemi oddělenými prostory pro olej, benzín a petrolej. To proto, že petrolej byl za války mnohem dostupnější než benzín a stroje s nízkou kompresí na něj byly schopny jet, pokud se motor nejdříve zahřál na benzín.

Po válce byla většina přebytečných sunbeamů v britských službách vrácena do továrny, kde byly přestavěny a od roku 1919 velmi levně rozprodány. Mnoho „civilních“ sunbeamů z období po válce má před číslem motoru vyraženo GS (General Service) označující původně armádní určení – tak je tomu i u druhého vystaveného stroje.

Závodní speciály v pavilonu G1 na stánku TV Motormix

10. veletrh Autosalon Brno 2011 je těsně před svým zahájením. Výstavka závodních speciálů „pod křídly“ TV Motormix se na poslední chvíli dočkala několika „bonbónků“. Jednak továrního BMW X3 posádky Mirek Zapletal Tomáš Ouředníček, speciálu Fabia WRC momentálně v ME vedoucího rallyecrosaře Václava Fejfara, či okruhového Porsche 997 GT3 RS brněnského týmu Mičánek Motorsport.

„K vidění tentokrát v moderním pavilonu G1 budou převážně zcela jiné závodní vozy, než vloni v pavilonu Z. Úplnou novinkou pak bude i několik motocyklů. Velezkušený Frankie Mrázek přiveze svého Triumpha a také Jawu, s kterou svého času závodil František Šťastný. Neméně zajímavá jistě bude i další Jawa, ale s ostrými hřebíky a tedy pro ledovou plochou dráhu,“ říká Pavel Jelínek, tentokrát v roli organizátora celé expozice, která bude součástí expozice veletrhu Motorsport Expo 2011. Zmíněný Brňan Mrázek mimochodem bude hned několik dní k zastižení přímo u svého stroje a tak s ním návštěvníci mohou i pobesedovat o jeho veliké a dlouholeté vášni, tedy závodění.

Stejně tak se na veletrhu mají objevit i třeba Mirek Zapletal a Tomáš Ouředníček a v jednání je i mimo jiné autogramiáda úřadujícího šampiona v rallye Pavla Valouška a jeho navigátora Zdeňka Hrůzy. „Ti se budou sice podepisovat hlavně u svého speciálu ve stánku Peugeotu, ale snad se domluvíme i na návštěvě u nás, jak jsme již s Pavlem plánovali. Pokud jde ale například o zmíněné ostré BMW X3, o něj pravděpodobně přijdou novináři a fotografové v úvodní den veletrhu, tedy v pátek. Vůz se totiž zúčastní testu a na výstavku dorazí se zpožděním. V sobotu ráno by jej ale již návštěvníci jako tahák expozice měli vidět. Navíc právě s týmem Offroadsport.cz je připravena i soutěž o nafocení nejlepší fotky s hosteskami a to o pěkné ceny,“ dodává dále Pavel Jelínek.

Zatímco několik domluvených exponátů na poslední chvíli odpadlo, naopak „přibyla“ Fabia WRC, ověnčená loňským titulem evropského vícemistra, či již dvěma letošními medailemi – zlatem a stříbrem z ME. Zcela zblízka a v klidu si pak na veletrhu budou moci návštěvníci prohlédnout i krásnéPorsche 997 GT3 RS, které bude ve společnosti třeba BMW M3 GTR.

„Zapomenout nemůžeme ani na hned několik vozů formule jednaJ). Pro tentokrát se ale nejedná o vozy za mnoho miliónů, ale o několik formulek do soutěže F1 ve školách od našeho partnerského týmu z Brna. A zmiňme ještě jednu novinku. Součástí výstavky bude i několik panelů s fotografiemis tématikou motocyklových a automobilových závodů a někdy až neuvěřitelných „crashů“ od Lubomíra Novosáda, s kterým již řadu let spolupracuji,“dodává organizátor výstavy a zároveň šéfredaktor televizního magazínu TV Motormix a zároveň také internetového www.motormix.czwww.e-auto.cz Pavel Jelínek.

Mercedes Benz 500 SL a CE 300

Dva případy pro čtyři

Najít mezi pestrou plejádou klasických vozů a youngtimerů sportovní kariolet není příliš těžký úkol. Vždyť bývaly doby, kdy plátěná střecha k autu sportovního střihu jednoznačně patřila a kupé byla vyhrazena spíše lidem, kteří dávali před razantní jízdou s vlajícími vlasy přednost stálé plechové pokrývce nad hlavou. Skloubit skutečné pohodlí a luxus s možností užít si slunce či hvězdného nebe umožňují oba vyobrazené Mercedesy hned čtyřem členům posádky.

500 SL se líbí každému

Mercedesy nejsou a nikdy nebyla auta pro každého a jejich řidiči vždy chtěli něco víc, než jen bezproblémový dopravní prostředek. Přestože se dnes snaží snad všechny automobilky, aby celý jejich výrobní program vypadal luxusně, kvalitně a honosně, ještě donedávna bylo dle auta opravdu na první pohled vidět, s kým máte na silnici tu čest. A mnozí řidiči si na tom zakládali. Na tuto strunu se mimochodem nedávno snažilo jaksi obráceně zabrnkat propagační oddělení, které má na starost reklamu nové Dacie Duster. Nutno říci, že celá tato reklamní kampaň vyznívá poněkud do ztracena. Nejsem jistě sám, kdo pochybuje, že bohaté a úspěšné řidiče luxusních značek dráždí vzhled a cena Dusteru natolik, až jsou schopni jej ze vzteku omlátit golfovou holí nebo na něj sypat odpadky z pouličního koše, jak to sugestivně ukazují reklamní klipy, jakoby natočené skrytou či průmyslovou kamerou. Také u nás proběhla v TV kampaň „i má kabelka je dražší…“ . Pravda je, že auta s hvězdou nebo modrobílou vrtulí ve znaku nikdy netáhla příliš volnomyšlenkářsky založené jedince, kterým nezáleželo na pohodlí, luxusu, prestiži, popřípadě vůbec na ničem. Ovšem u „pětistovky“ lze vysledovat zajímavou skutečnost, a sice to, že i lidé, kteří nijak zvlášť po Mercedesu neprahnou, oceňují vzhled a nepopiratelný šarm tohoto nevšedního kabrioletu. Nemusíte být nutně zrovna úspěšný realitní makléř ze severní Moravy či solventní nájemce pěti bratislavských benzínových pump a 500 SL vás stejně okouzlí jednoduchými liniemi své karoserie a pětilitrovým osmiválcem, jehož pověst je více než skvělá. Jinými slovy, dvousedadlová pětistovka (zadní nouzová sedadla se dodávala na přání) s odnímatelným hardtopem a plátěnou střechou se líbí většinou i tomu, kdo v Mercedesech nejezdí a velkou limuzínu by si nikdy nepořídil.

R 107 přišla po Pagodě

SL-řada 107 designéra Friedricha Geigera, zodpovědného mimo jiné za vzhled legendárních vozů jako 500 K nebo 300 SL, důstojně nahradila v roce 1971 tolik oblíbenou Pagodu (W113). Jednoduchý klínovitý tvar karoserie byl aerodynamičtější a mimo jiné zde byla poprvé k vidění velká žebrovaná zadní světla. Motory řady R107 byly během její osmnáctileté existence různé, stejně jako jejich objemy a výkony. Vyobrazený automobil, jehož zadní sedadla (určena pro děti do 30 kg) jsou vybavena bezpečnostními pásy, pohání pětilitrový V8 o výkonu 245 koní. Největším motorem řady byl rovněž vidlicový osmiválec exportního modelu 560 SL s objemem 5547 cm3. Nová SL řada vytyčila mimo jiné zcela nové standardy v oblasti pasivní bezpečnosti interiéru i exteriéru, například od základu nově vyvinuté sloupky čelního skla byly o 50% pevnější než sloupky předchozích verzí. Čelní i zadní okno (v hardtopu) byly lepené, což také přispělo k dobrým výsledkům při testech havárie „na boudu“ a díky čemuž bylo možné prodávat bez potíží SL i v USA, kde si vždy potrpěli na konstrukce s targou. Od roku 1980 bylo dále na poli bezpečnosti nabízeno ABS a o dva roky později airbag řidiče. Seznam možných úprav na přání byl ostatně velmi dlouhý a mohl koncovou cenu vozu podstatně zvýšit.

Moderní klasik

Řada 107 se během let výroby nijak podstatně neměnila a již ke konci výroby byly první vozy z této řady považovány za klasiky. Ceny za ojetou „stosedmičku“ byly stabilně vždy vyšší, ale obecně lze jen těžko stanovit nějaký průměr, neboť existovalo velké množství verzí, motorizací a auta se velmi lišila mírou vybavenosti. Za perfektně zachovalý kus po pečlivém majiteli s minimálním počtem najetých kilometrů dnes ovšem zaplatíte vždy sumu okolo jednoho milionu korun. O něco méně jsou pak žádána kupé s označením SLC. Protože však bývají ojeta podstatně více než kabriolety, je v jejich případě extrémně těžké narazit na špičkově zachovalý kousek.

CE 300 pro celou rodinu

Komu připadá „pětistovka“ sice hezká, ale přeci jen malá či už letitá, může sáhnout po mladším a větším kusu z početné rodiny luxusních kabrioletů s hvězdou. Model CE 300 je spíše znám pod označením W124 a na rozdíl od sportovně střižených W107 nabízí skutečné pohodlí dvěma dospělým na zadních sedadlech. Pro milovníka značky Mercedes, který hledá otevřené auto spíš klasického vzhledu, ale nechce vysloveně veterána a navíc by rád jezdil na výlety i se svými dětmi a malým psem, je CE 300 dobrá volba. Tato řada, označovaná od začátku devadesátých let někdy také jako „první E-řada“, představovala vozy vyšší střední třídy a vyráběla se v mnoha karosářských variantách během let 1984 až 1997 znovu s neuvěřitelně širokou paletou různých motorů. Čtyřsedadlový kabriolet přišel v září roku 1991, jeho konstrukce vycházela z kupé. Kabina se vyznačovala mimo jiné vysokým stupněm bezpečnosti při bočním nárazu a převrácení a propracovanými deformačními zónami vpředu i vzadu. Kvůli dosažení co největší odolnosti proti kroucení karoserie bylo přepracováno nebo nově navrženo asi tisíc dílů a nosné plechy byly vyrobeny z lepšího materiálu.

Kabriolet na velkou turistiku

Spojení pohodlných zadních sedadel a objemného zavazadlového prostoru není zpravidla pro kabriolety typické, z CE 300 proto dělá opticky docela dlouhý vůz. Vypočítat řadu nových bezpečnostních prvků by zabralo samostatný článek, omezme se proto na ABS v sérii od roku 1988 a airbag spolujezdce po roce 1992. Kabrio s označením CE 300-24, značící čtyřiadvacetiventilový třílitrový šestiválcový benzínový motor o výkonu 220 koní, byl nabízen v evropských zemích. 54 kusů této série upravila firma AMG, a to včetně motoru. Tyto vylepšené vozy se prodávaly buď s označením E 36 AMG na bázi modelu E 320, nebo jako 300 CE-24 3,4 AMG v prodejní síti Daimler-Benz.

Verze Sportline

Pod označením „Sportline“ byly nabízeny vozy řady W124 a W201. Tato úprava byla k mání na severoamerickém trhu pro modelové řady 190E 2.6 a 300E/300CE v letech 1992-93 a pro E320/E320 kupé v letech 1993-95. V Evropě se prodávaly vozy s úpravou „Sportline“ dostupnou pro všechny varianty. Úprava se neomezovala pouze na kosmetické serepetičky, ale paket obsahoval sportovní sedačky, větší kola a nižší profil pneu, strmější řízení, snížený podvozek a upravené tvrdší pérování.

I když jde u obou popisovaných aut o čtyřsedadlové kabriolety, je přeci jen 500 SL více určena individualistům či lidem, kteří jezdí jen ve dvou. Toto sportovní kabrio představovalo již v době svého vzniku auto, které bude v garáži na druhém či třetím parkovacím místě čekat na vhodný okamžik plný slunce. Proto nebývají tyto vozy ani příliš ojeté a mnohdy dosti nízký stav najetých kilometrů může budit zdání, že byly stočeny. CE 300 je ideálním vozem do rodiny, kde je Mercedes jasná volba a ve které spolu členové tráví hodně času i přes léto. Jeho čtyři plnohodnotná sedadla vypadají nejlépe, jsou-li plná radosti, slunce a smíchu. Krásné léto!

Kalifornská buggy

Specialista na vzduchem chlazené vozy MIchal Strnadel vystaví na stánku firmy VWbrouk.cz buggy SandRover, kterou v 70.tých letech vyráběla v Kalifornii firma JOE POTY Enterprises Inc. Tato buggy postavená na podvozku Brouka z roku 1967 je po kompletní renovaci. Použitý samozřejmě byly díly běžně dodávané firmou VWbrouk.cz., která je mimo jiné výhradním zastoupením B.B.T. nv pro Českou a Slovenskou republiku. Tato belgická firma je jedním z největších světových dodavatelů dílů pro vzduchem chlazené vozy Volkswagen.

Classic show doprovodí přehlídka ve stylu 50. let.

Mladé autoveterány letos doprovodí černo-bílá přehlídka v duchu 50. let. Autorka modelů a brněnská návrhářka Romana Štmaňuková, společně s firmou Klobouky DANTES Brno, Radky Chabičovské se tentokráte nechaly inspirovat zahrančiní módou 50. let, neboť u nás v té době moc fantazie v módě nebylo. Především klobouky byly potlačovány jako přežitek buržoazie a vyjímečné klobouky byly trnem v oku tehdejšího režimu. U nás bylo k vidění spíše šátky.
V zahraničí jako třeba v Itálii a Francii to bylo něco jiného, nosily se velké klobouky ke straně tzv. Talíře, klobouky, jejichž krempa připomínala klobouček od houby, k jednoduchým šatům se nosily obří klobouky, ale k vidění byly i malé kloboučky tzv. Pecičky.
Pro letošní přehlídku na Classic show se duo Šetmaňuková – Chabičovská rozhodly pro nestárnoucí černo-bílou eleganci, která doplní krásu young veteránů.
Majitelé těchto aut mají při výběru svého dobového oblečení poměrně široký výběr z různých stylů.
V té době módnímu světu vévodil Christian Dior a nabídl spoustu krásných a vyjímečných siluet, přičemž některé byly opravdovými výstřelky pouze na pár chvil, ale některé přežily v šatnícíh do dnes. Z šiřoké abecedy vybíráme siluety A, X, I, Y, O, vy jej budete moci shlédnout v pavilonu A v sobotu a neděli 11 ve 14 h a v sobotu ještě i v 16 h.
Příjemný zážitek.

Nový motocykl z padesátých let

Royal Enfield je dnes jediný motocykl, jehož motorová koncepce se od padesátých let prakticky nezměnila. Dovozem motocyklů Royal Enfield do České a Slovenské republiky se zabývá firma Moto Classic. Retro stylu je věnován i ostatní sortiment firmy – kožené oblečení od Büse, boty Kochmann, ale také sidecar a vozík PAV. To vše si budete moci prohlédnout na Classic Show.

Automobil s vrtulí

Na stánku firmy Ecorra bude stát automobil s vrtulí anebo možná lépe řečeno dobovým výrazem letadlo bez křídel. Tak se tehdy psalo o francouzských automobilech Helica, protože je poháněla letecká vrtule a cestující seděli za sebou jako v letadle. Lanovými převody byla ovládána zadní kola, pohon však zajišťovala vpředu umístěná vrtule poháněná motory Scorpion, ABC nebo Anzani. Celý vůz byl vyroben z překližky, vážil pouze 250 kg a tak byl až nebezpečně rychlý. Přestože byly poslední kusy vyrobeny před rokem 1925 byl ještě v roce 1927 vyroben snížený speciál Hélica, který na okruhu v Montlhéry dosáhl rychlosti 171 km/hod.

Ohňostroje začaly

Akce Classic Show Brno, Classic RallyClassic jízda s Rádiem Krokodýl jsou také součástí festivalu zábavy pod hrady Špilberk a Veveří „BRNO – Město uprostřed Evropy“. Soutěžní přehlídka pyromuzikálových show již 14 let zve do Brna stovky tisíc místních návštěvníků. Letos se festivalová přehlídka koná už tradičně na mezinárodní úrovni s účastí francouzských, lucemburských, italských a českých ohňostrůjců, renomovaných účastníků řady světových show a ohňostrojných festivalů. Pyromuzikálová představení s dějovým vyjádřením a hudebním doprovodem společně umocňují a dotváří vnímání divadelní inscenace na obloze v přírodní scenérii známých brněnských lokalit.  Soutěžní ohňostroje trvají vždy cca 20 minut. V úvodní části všech čtyř show, na Brněnské přehradě zazní povinná část skladby „Hit & Miss“ od Johna Berryho a Seven Plus Four. Každá společnost tak zahájí vlastním ohňostrojným designem úvodní dvě minuty představení na stejnou hudbu.

Festival začal pátečním Prelude v centru Brna a sobotním prvním soutěžním ohňostrojem na Brněnské přehradě. Česká firma Flash Barrandov nasadila laťku velmi vysoko. Ze sobotní přehlídky jsou fotografie a video.

Všichni kdo navštíví sobotní Classic Show program na výstavišti mají možnost počkat na sobotní přehlídku. Na řadě bude lucemburská Firevent les Pyrotechniciens a na Brněnské přehradě začne přehlídka přesně ve 22.30 hod. Všechny podrobnosti se dozvíte na stránkách Ignis Brunensis.

Dino a Dino

Otcové rozdílní, příjmení stejné: Ferrari

Málokterý sportovní automobil 70. let se milovníkům italských vozů líbí více než Dino 246 GT. Nadčasové a elegantní křivky tohoto pozoruhodného auta z pera Pininfariny dodnes hodnotí množství obdivovatelů s nadšením. Bertoneho pozdější klínovité kupé 308 GT4, které se dnes dostává právě díky svým ostrým tvarům do popředí zájmu, přesto takové množství fanoušků nemá. Je snad oproti původnímu Dinu o tolik ošklivější? Posuďte sami.

Představovat motoristické veřejnosti na úvod proslulé jméno Enzo Ferrari a jeho legendární sportovní a závodní automobily, kterých je bezpočet, by bylo mrhání místem. Proto se soustřeďme přímo na přelomové Dino a jeho zajímavou a zároveň smutnou historii. Zajímavou proto, že šlo jednak o první sériově vyráběný šestiválec z Maranella a také proto, že jeho motor byl uložen napříč za zadními sedadly, tedy před zadní nápravou. Smutná je to historie už pro samý název vozu, neboť „Dino“ je zkratka jména předčasně zesnulého Enzova syna Alfreda (Alfredino), který zemřel ve čtyřiadvaceti letech roku 1956 v Modeně na následky komplikací, způsobených svalovou dystrofií. Alfredino byl strojní inženýr a zastánce vidlicových šestiválcových motorů, kterým jeho otec příliš nepřál. Od půli padesátých let a ještě na nemocničním lůžku Alfredino diskutoval technické problémy šestiválce s proslulým konstruktérem jménem Vittorio Jano.

První byl dvoulitr

Dino neneslo, dnešním jazykem řečeno z ekonomicko-strategických důvodů, emblém Ferrari a prodávalo se s prostým označením Dino. Nejprve ve verzi 206 GT v letech 1968-1969, kdy jej poháněl hliníkový motor o objemu 1987 cm3 s pozoruhodným výkonem stoosmdesáti koní. V provedení s dvoulitrovým motorem ovšem bylo vyrobeno pouze 152 kusů. Hliníková karosérie, navržená studiem Pininfarina, se vyráběla v Modeně u Scagliettiho. Toto první provedení, které má o 60 mm kratší rozvor, než jeho nástupce, lze rozpoznat hlavně podle chromovaného víčka nádrže. To se u pozdější verze přestěhovalo pod kulatý kryt v barvě vozu nad zadním blatníkem.

Následoval dvouapůllitr

Pozdější verze 246 GT, vyráběná od roku 1969, měla již blok odlitý z oceli. Objem se zvýšil na 2418 cm3, výkon vzrostl na 195 koní při 7500 ot./min. a krouticí moment byl v té době neuvěřitelných 225 Nm. O dodávání směsi se staraly tři karburátory Weber, maximální rychlost vozu o hmotnosti necelých 1100 kg se na pátý převodový stupeň blížila 240 km/h. Během let 1969-1974 bylo vyrobeno 2609 kusů kupé verze 246 GT a 1274 kusů v provedení GTS – Targa. To přišlo v roce 1971 a mělo snímací střešní díl, což ocenili především američtí zákazníci. Karoserie verze 246 GT byla oproti svému předchůdci ocelová, některé vozy z tohoto období měly hliníkové kapoty a dveře. Verze 246 GT se prodávala v několika různých provedeních, která se lišila mimo jiné vybavením a prvky luxusu, jako byla klimatizace apod. Na začátku 70. let se poněkud změnil tvar předních nárazníků. Není bez zajímavosti, že vidlicový šestiválec Dina 246 v obou variantách poháněl Bertoneho kupé Fiat Dino 2,4 a Pininfarinův Spider s motory uloženými vpředu, ale hlavně legendární rallyový speciál Lancia Stratos, který byl ve své době extrémně výkonný a také velice úspěšný.

Bertoneho nelehký úkol

Dino 308 GT4 bylo poprvé představeno v roce 1973 v Paříži a do roku 1980 bylo vyrobeno 2826 kusů. Tento ve své době trochu přehlížený vůz se dnes dostává do popředí zájmu sběratelů a stoupá v ceně. Návrhář Nuccio Bertone měl dodat nástupce Pininfarinova Dina, který měl ovšem mít jednu zásadní vlastnost – na rozdíl od svého předka dvě sedadla navíc. Bertoneho ostře řezané rysy nového vozu Dino 308 GT4, určeného rodinně založeným mužům, byly ve značném kontrastu s ladnými křivkami 246 GT. Mnozí fandové značky byli proto novým vzhledem poněkud rozčarováni. Bertone se ovšem svého úkolu zhostil více než dobře a jeho nová karoserie poskytovala relativní pohodlí (dětem majitelů) na zadních sedadlech i přesto, že za nimi byl uložen motor napříč, ovšem tentokrát vidlicový osmiválec o objemu 2927 cm3. Viděno dnešníma očima představuje Dino 308 GT4 značně zdařilý design, který snad sice jeví lehké prvky pozdějšího „překližkovitého“ vzhledu, ovšem zdaleka ne tolik jako pozdější mnohá auta, připomínající filmové rekvizity.

Nový osmiválec

Dino 308 GT4 dostalo nový osmiválec o objemu 2927 cm3, jehož původ lze vystopovat ve dvanáctiválci modelu 365 GTB4 Daytona. Převodovka byla opět pětirychlostní. Cílem zvýšení počtu válců a objemu bylo dosažení lepšího průběhu krouticího momentu a samozřejmě vyššího výkonu, který za pomoci čtyř karburátorů Weber 40 DCNF dosahoval hodnoty 250 koní u evropské a 230 koní u americké verze. Od roku 1975 se vyráběla také speciálně pro italský trh určená verze Dino 208 GT4 s motorem o objemu 1991 cm3, jehož výkon byl 170 koní. Vzhledově se tento menší bratr lišil od svého třílitrového sourozence na první pohled chybějícími mlhovkami.

Obě Dina mají vynikající jízdní vlastnosti a díky umístění motoru příznivý poměr rozložení hmotnosti. Brzdová soustava je bohatě dimezována a ovládání je bezchybné i přestože se této koncepce s odlehčenými předními koly Enzo Ferrari obával. Na trhu s klasickými vozy je dnes o obě varianty značný zájem a pokud jsou nabízené vozy ve špičkovém stavu, jejich cena rok od roku stoupá. Vozy budou vystaveny v expozici společnosti HUKR na blížící se Classic Show Brno 2011.

jk

Plakety Classic Rally

Krásné smaltované plakety pro účastníky Classic Rally již dorazily. Každý účastník ji obdrží při závěrečném vyhlášení rally v neděli v pavilonu A.

Seznam vystavovatelů

Classic Show obsadí během prvního červnového víkendu celý pavilon A. Na mapku a seznam vystavovatelů se můžete podívat zde.

Café Racer Norvin

Pavel Müller je známým výrobcem drobných kompozitových materiálů pro úpravce motocyklů. Jeho produkty jsou použity i při současné výrobě dálníků. Svou duší je také velkým milovníkem Café Racerů. Začínal s motocykly Norton, a protože chtěl vždy motocykl co nejkrásnější, dal se na úpravy. V sedmdesátých letech si pro svou vysněnou představu pořádného Café Raceru pořídil skvost nejcennější – motocykl HRD Vincent Rapid B z roku 1947. A dal se do práce. Mezi kamarády se léta tradovalo, že se toho Pavlova Norvina asi nedožijí, ale zázraky se dějí, a tak na Classic Show v Brně bude na stánku MCR Composite slavnostně představen po více než třiceti letech práce motocykl Norvin. A leskne se novotou tak, že se ani nedá vyfotit… Chce to zkrátka vidět na vlastní oči!

BMW 327 Cabrio

Elegance plus luxus mínus střecha

Nádherný kabriolet BMW 327 je dnes bezpochyby jeden z nejvyhledávanějších modelů mnichovské značky. Výjimečně technicky i designově zpracovaný vůz oslňoval výbavou a vzhledem již v době svého vzniku. Tento sportovní kabriolet byl poprvé představen na sklonku roku 1937 jako nástupce modelu 321, jehož podvozek byl upraven s přihlédnutím k většímu výkonu velmi zdařilého sportovně střiženého řadového šestiválce o objemu 1971 cm3. Po zvýšení komprese a osazení dvěma karburátory Solex poskytoval výkon 55 koní a umožňoval vozu dosáhnout rychlosti 130 km/h.

Poslední zjištěný původ tohoto konkrétního vozu je v Texasu, USA, kde auto podstoupilo pětiletou renovaci před zhruba deseti lety. Později se dostalo do Německa ke sběrateli, kde bylo společností HUKR koupeno předloni po dlouhém boji se zahraniční konkurencí od jednoho obchodníka s veterány. Auto je k mání a bude vystaveno na Classic Show Brno 2011.

jk

Jedinečné pohovky

Společnost Solar Power se zabývá renovacemi a prodejem náhradních dílů na vozy Mercedes-Benz a jejich individuálními úpravami. Pro největší automobilové nadšence však nabízí také unikátní pohovky Car Sofa. Každý kus je vyroben podle přání zákazníka ze skutečného automobilu za použití prvotřídní kůže. Na Classic Show hledejte stánek firmy Solar Power.

car sofa

Na motocyklu s CK Rajbas

Cestovní kancelář Rajbas projíždí na motocyklech Royal Enfield exotickými končinami Indie, Nepálu a Tibetu již několik let. O zážitky z cest se s vámi podělí její majitel Jan Odehnal. Promítat se bude i výborný dokumentární film. Prozatím se můžete podívat na www.moto-adventure.eu.

Pozvánka TV MotorMIX na Classic Show

Redaktor TV MotorMIX Pavel Jelínek uvedl ve svém květnovém pořadu pozvánku na Classic Show Brno 2011

Celý pořad můžete vidět zde na TV MotorMIX

Zdarma na Classic Show

Pro návštěvníky s historickými vozidly je připravena na sobotu i neděli spanilá Classic jízda s Rádiem Krokodýl. Vozidlo a řidič budou mít do areálu vjezd třetí bránou zdarma.Spolujezdci za manipulační poplatek 100 Kč. Brána bude otevřena od 8.30 hodin v sobotu i v neděli. Účastníci budou mít vozidla zaparkována na volné ploše A a mohou si prohlédnout jak Classic Show, tak celý Autosalon 2011.
Ve 13 hodin bude odstartována spanilá jízda v koloně kolem brněnské přehrady a dále do centra města Brna. Zde proběhne na náměstí Svobody soutěž s kuličkami o vítězné vozidlo Classic jízdy s Rádiem Krokodýl.
Předpokládaný konec akce bude po 15 hodině.

Další informace naleznete zde.

Classic Market otevřen

Díky dvojnásobné kapacitě nabízí letošní Classic Show možnost prodat či koupit auto nebo motocykl na Classic Marketu. Bez žádných zprostředkovatelů se spolu domlouvají přímo majitel s kupujícím. V zahraničí běžná forma osobního prodeje probíhajícího během velkých veletrhů se tak objevuje i u nás. Soukromí prodejci mohou své vozidlo nabízet v luxusním prostředí vyhrazené plochy pavilonu A. Prodávající se u svého vozidla setká přímo se zájemcem a podmínky prodeje si dohodnou přímo na místě, takže vozidlo může již z výstaviště putovat ke svému novému majiteli.

MoraviaYoungtimerClub

MoraviaYoungtimerClub vzniknul teprve na konci léta 2010 a je určen pro majitele automobilů vyrobených v letech 1970-1990. Myslím, že v Česku žádný podobný klub pro „mladé veterány“ pořadně nefunguje, i přes to, že tato auta jsou mezi veřejností stále oblíbenější a vyhledávanější.

Celá myšlenaka byla postavena na sdružení party lidí, které už nebaví pouze setkání vozů jedné značky, dále chceme pořádat dva hlavní srazy ročně ( jaro, podzim ) projížďky po nej českých a moravských silnicích, a díky týmu fotografů, také nabízet možnost profi nafocení členů a jejich vozů.

V dubnu 2011 jsme uspořádali 1. sraz MoraviaYoungtimerClubu, kterému jsme raději z důvodu nízké kapacity plochy která byla pro setkání vybrána, nedělali přiliš velkou reklamu, ale i přes to, se sjelo přes třicet automobilů mnoha značek. Většina účasníků si pochvalovala skvělou projížďku z Bílovic nad Svitavou, údolím kolem řeky až do Adamova a také návštěvu Technického muzea v Brně vč. komentáře paní Sylvi Dykové. Na podzim bude snad vše zase o něco vychytanější a sjede se ještě víc youngtimerů.

Na Classic Show 2011 chceme představit na našem stánku čtyři nejlepší GT vozy 80. let. Jsou to přímí konkurenti své doby, a o každém z nich se psalo, že je právě on ten NEJ! Mnichovskou automobilku bude zastupovat BMW633 v úžasné rezedově zelené barvě. Stuttgart zastupuje Mercedes Benz W126 560 SEC v naprosto originálním stavu a Porsche 928S s aerodynamickým kitem z roku 1985 od úpravce Strosek Design. A z Anglie přijede Jaguar XJR-S convertible (cabrio), kterých bylo vyrobeno opravdu jen velmi málo.

Budeme se těšit na vaši návštěvu.

za MoraviaYoungtimerClub Tom Havlásek

Classic Show Brno – veteránská akce roku

Mobile Muzeum ve spolupráci se Sdružením automobilového průmyslu a Svazem dovozců automobilů a Ministrestvem dopravy vyhlásilo na základě nominací a rozhodnutí poroty Classic Show Brno veteránskou akcí roku 2010.

diplom Veteránská akce roku

Classic Show 2011

Classic Show Brno 2011

4.–5. června 2011 na brněnském výstavišti
souběžně s výstavou Autosalon 2011

Classic Show Brno 2011 je druhý ročník prodejního veletrhu historických automobilů, motocyklů, náhradních dílů a renovačních dílen v České republice. K vidění bude bohatý výběr vystavených klasických vozů, ucelený přehled firem, zboží a služeb pro veteránisty. Novinkou bude Classic Market, nabídka soukromých ojetých aut a motocyklů.

Zásadní letošní změnou oproti prvnímu ročníku bude dvojnásobná plocha veletrhu. Veteránsalony, kluby, umělci, renovátoři a specializované obchodní i výrobní firmy se tentokrát představí na ploše celého pavilonu A, tedy v obou jeho částech. Předpokládáme účast většiny loňských vystavovatelů a jednáme s řadou dalších firem, které vloni sice zájem projevily, ale rozhodly se vyčkat, co přinese a jak se povede první ročník. V současné době se jedná také o tom, že někteří vystavovatelé Classic Show zůstanou se svou expozicí po celou dobu konání Autosalonu.

Classic Market

Díky dvojnásobné kapacitě bude možno letos uskutečnit i aktivity, na které vloni na ploše poloviny pavilonu již nezbylo místo. Přibude vystavovatelů a návštěvník tentokrát jistě ocení mimo jiné větší množství klubových expozic. Především ale bude mít možnost koupit či prodat své auto nebo motocykl na Classic Marketu. V rámci zahraničních výstav je běžnou praxí, že své vozidlo mohou nabízet na krytých i volných plochách stovky soukromých prodejců. Rádi bychom totéž umožnili tuzemským veteránistům. Prodávající se díky vystavení svého vozidla setká přímo se zájemcem a podmínky prodeje si dohodnou přímo na místě, takže vozidlo již z výstaviště putuje ke svému novému majiteli.

Classic Show Rally

Pro zájemce bude připravena na pátek a sobotu noční jízda historických automobilů. Účastníci by měli poznávat zajímavosti Brna a okolí, vystaví vozidla a absolvují jízdu zručnosti v areálu BVV během Classic Show a Autosalonu. Dále vystaví svá vozidla během večerního ohňostroje na brněnské přehradě.

Spanilá jízda a výstava

Pro zájemce, kteří přijedou na Classic Show během soboty a neděle s historickým vozidlem, bude připravena ve spolupráci se společností SNIP & Co spanilá jízda a následně výstava na náměstí Svobody v centru města Brna. Zde budou vozidla vystavena v obou dnech cca mezi 14. a 15. hodinou.