Seznam vystavovatelů

Aero service Ctibora Šilhana se zabývá opravami automobilů Aero a prodejem náhradních dílů na vozy Aero, Tatra, Praga a Škoda.

ATOM Car Engineering je malá Česká automobilka s výrobou jen pár kusů za rok. Specializuje se především na výrobu sportovních vozů s bohatou historií. Preferuje především individuální přístup k zákazníkovi, vysokou kvalitu jejich výrobků a hlavně co největší podíl ruční práce u jejich vozů.

Auto Bejda se specializuje především renovací klasických vozů Porsche 911 všech typů.


Autodílna Doležaldlouholeté zkušenosti a sehraný tým lidí, který se postará o to, aby byl Váš veterán ve špičkovém stavu. Provádí opravy zejména klempířské, lakýrnické a opravy podvozků.

Autoservis Dymáček oficiálně vznikl v roce 1988 a navázal tak na předválečnou rodinnou tradici ve výrobě, opravách a úpravách karoserií a automobilů (Karosárna J. Plachý – Brno). Větší část firmy se zabývá kompletním restaurováním historických automobilů všech značek a typů, včetně jejich oprav a údržby.

BKP Group e český výrobce spotřební chemie pro autolakovny. Specializují se hlavně na materiály pro přípravu pod lak a poslední dobou doplnili sortiment i o autokosmetiku. V loňském roce měli na stánku Tatru 57B s hodně starým neoriginálním lakem. Výsledek po vyleštění byl až neuvěřitelný.

Dvanáctiválcová Lagonda patří mezi nejlepší vozy britské výroby. Ve třicátých letech patřila mezi několik sériově vyráběných automobilů, které ve standardním provedení jezdily více než 160 km/hod. Luxusní vůz s karoserií kabriolet v průběhu renovace představí na svém stánku Karoserie Brábník.

Firma Bučan nabízí  zcela novou řadu výrobků od Značky Novol, splňující vysoké nároky automobilových nadšenců a restaurátorů. Bohaté zkušenosti dokazují výsledky laboratorních testů a technologií, což vedlo Novol k průkopnickému kroku v restaurování klasických automobilů.

Carsofa provádí profesionální renovace automobilů Mercedes-Benz. Renovuje nejen Oldtimery, ale i Youngtimery. K renovacím používá výhradně originální náhradní díly.

Kromě skutečných vozidel firma dodává pohovky CarSofa. Jsou vyrobeny z reálných motorových vozidel, jejichž části jsou pečlivě restaurovány,  nově opatřeny špičkovým autolakem a čalouněny nejkvalitnější kůží. Každý kus je originál. Car Sofa se vyrobí ve tvaru a velikosti křesla, pohovky, stolu nebo jiného interiérového doplňku přesně podle požadavků a představ zákazníka.

Firma Cyklospeciality se zabývá prodejem nových kol s klasickým vzhledem.

Dílna E + M Treschl vznikla v roce 1990 jako rodinná firma. Používá tradiční předválečné technologie svařování autogenem, tváření plechů na strojích švýcarské výroby Ecold a válcováním, letování cínem apod.

Na objednávku vyrábí dle originálních dílů, výkresů nebo modelů blatníky na motocykly, benzinové nádrže, letované nebo svařované, olejové nádržky, atypické výfuky, kryty řetězů, primární kryty, skříňky na nářadí a mnoho jiných. Na auto pak nádrže, masky chladičů apod.

Engine Prague se zabývá renovacemi, prodejem a servisem klasických automobilů a motocyklů. Také poskytuje možnost parkování v centru Prahy. Zde bude Váš mazlíček v bezpečí a ještě se o něho dobře postarají.

Fošum Cars se zabývá renovací auto – veteránů jejich opravami a servisem. jejich specialisté rozumějí svému řemeslu. Opravy nejdůležitějších dílů do nejmenších detailů jsou pro ně samozřejmostí. Přitom se opírají o originální manuály a samozřejmě dbají při výrobě součástek na volbu hodnotných materiálů. Výsledkem restaurace nejvyšší kvality jsou karoserie k nerozeznání od originálu.

Angloparts je specializovaný obchod kvalitích náhradních dílů pro britské klasické vozy.

Firma Jawa součástky nabízí náhradní díly a součástky pro české (československé) motocykly JAWA a ČZ. Dále v e-shopu najdete  dárky pro motorkáře a motorkářky, vypletení a centrování kol a nabídku dobového linkování motocyklů.

Carroserie Ježek je propagátorem vojenské historie a renovátor karoserií.

Firma Kříž se zabývá výrobou reklamního textilu, strojním vyšíváním, potiskem, gravírováním, řezáním laserem a tkaním. Na Classic Show představí tříkolku Velorex. Nikoli však v kabátě v jakém ji všichni znají. Na jejím stánku bude vystaven unikátní velorex pokrytý vyšívanými lidovými vzory.

Firma Macala Car již 16 let renovuje vozy 50 – 70 let. 80% tvoří vozy Mercedes Benz, na které má i poměrně velký sklad náhradních dílů, nových i použitých. K renovaci používá originální díly, také nové vyráběné v reprodukci. Mnoho dílů renovuje sama.

Nabízí poradenství při nákupu a prodeji vozů z let 1950-1970, kompletní opravy a rekonstrukce karoserií v kompletně vybavené karosářské dílně. Jsou zaměřeni rovněž  na stavby závodních a sportovních historiků, dle přání zákazníka.

Velký zájem návštěvníků Classic Show vždy budí stánek firmy MontyJawa, kde jsou k vidění zajímavé motocykly nebo jejich části československého původu. Také letos přiveze firma pana Aleše Matějky do Brna několik zajímavostí. Jedním z nich bude Motockl Tempo 150 vyrobený v Norsku v roce 1954. Pohání jej československý motor ČZ 150 z motocyklu JAWA-ČZ typ 352 ze kterého jsou použity také výfuky. Zbytek konstrukce je původní norský.

Více než sto let vyrábí továrna v lázeňském městečku Malvern ve Velké Británii vzrušující sportovní automobily značky Morgan.

Nyní poprvé po roce 1948 máte možnost využít služeb jediného autorizovaného zástupce Morgan Motor Company v bývalém východoevropském bloku. V období před druhou světovou válkou bylo v Československu zastoupení továrny Morgan. Tato vozidla se pravidelně zúčastňovala slavných závodů mezinárodního formátu Zbraslav–Jíloviště, Brno–Soběšice a jiných.

Dodnes ručně vyráběná, individuálně specifikovaná romantická vozidla se sportovním duchem používají poslední moderní technologie v tradičním designu automobilu.

Morgany splňují přísné emisní limity, jsou ekologické a bezpečné. Z hlediska investice se jedná o výjimečná vozidla.

Moto Classic & Vintage Garage je výhradní prodejcem legendárních motocyklů Royal Elfield a servisem značky Harley Davidson. Na Classic Show představí hlavní tahák letošního roku novou pětistovku Continental GT. První motocykl s tímto jménem nabídla anglická značka roku 1963. O padesát let později uvedla přichází Royal Enfield s novým motocyklem stejného jména a podobného image.

Moto Reno se zabývá renovacemi historických vozidel, zejména motocyklů. Rozšířila své vybavení na svařování hliníkových dílů. V současné době se specializuje na rovnání disků pro automobily i motocykly, svařování hliníkových slitin, nerezu, titanu a plastů.

Společnost MR43 vznikla bezmála před rokem a zabývá se prodejem exkluzivních motorek (jak nových, tak výjimečných veteránů a také motorkami postavené přímo na míru zákazníka tedy Custom Bikes). Dále nabízí luxusní oblečení a designové helmy. Motocyklové značky které zastupujeme jsou výjimečné a většinou ručně vyráběné malosériové stroje. Protože chce uspokojit i ty nejnáročnější klienty, tak slibuje, že každý rok bude usilovat o další značky, které jsou celosvětově uznávány.

Motoveterán klub Ogar byl založen v roce 2009 partou nadšenců a příznivců motocyklů tovární značky Ogar. Klub se neustále rozrůstá o nové členy, kterým se může stát každý kdo vlastní tento motocykl, nebo je fandou této značky. Hlavním zájmem klubu je zachovat kus naší motoristické historie a oprášit lesk této značky,  který beze sporu měla. Pokud vlastníte motocykl Ogar a máte chuť a zájem přidat se k partě nadšenců této značky, jste vítáni.

Muzeum Aloise Samohýla je motoristickým fanouškům dostatečně známé.  Sbírku začal budovat pan Alois Samohýl již v šedesátých letech a v odkazu svého otce dnes pokračuje syn Ladislav Samohýl. Na stánku muzea budou vystaveny dva automobily v krásném původním stavu. Luxusní Mercedes-Benz 320 kabriolet F z roku 1937 a černé Bugatti 40 z roku 1928. Tento vůz s dvousedadlovou karoserii roadster od karosárny Galle vlastnil až do šedesátých let francouzský malíř Georges Gimel. Zajímavým exponátem bude torzo motocyklu Wanderer 500 OHV. Právě na tento model německé značky zakoupila zbrojovka Františka Janečka licence a zahájila tak éru motocyklů Jawa.

Truhlářství Hemzal dokazuje, že karoserie byly i ze dřeva. Na jeho stánku si můžete prohlédnout ukázkové renovace automobilů, jak se u nás standardně stavěly do poloviny padesátých let.

Velorex club sdružuje již od osmdesátých let dvacátého století přátele koženkových vozítek z podhůří Orlických hor. V roce 1990 se stal součástí znovu obnoveného Autoklubu republiky Československé, později Autoklubu České republiky (AČR).

Podílí se na pořádání celostátních srazů Velorexů a zahraničních expedic. Organizuje účast na veteránských akcích jiných klubů. Velorex club v AČR vyvíjí činnost k záchraně a dokumentaci technického a kulturního dědictví v oblasti výroby a vývoje motorových dopravních prostředků v České Třebové – Parníku a později ve v.d. Velo / Velorex. Mapuje nejen výrobu, ale i souvisící organizační struktury výrobce, včetně výrobní dokumentace a objekty jednotlivých kooperujících středisek.

Klub také vyvíjí vlastní badatelskou činnost a  má platné pověření k testování historických vozidel od AVCC AČR na historickou původnost.

Společnost Vetren se zabývá kompletními renovacemi historických vozidel již od roku 1992 a patří mezi největší renovační firmy u nás i v zahraničí. Firma má v současné době 20 zaměstnanců s mnohaletou praxí, kteří jsou mistry svého oboru.

Jejich předností je, že veškeré práce, počínaje odstrojením vozidla až po kompletaci, jsou prováděny v areálu firmy, tzn. „pod jednou střechou“, tudíž na sebe plynule navazují a je tím umožněna průběžná komunikace mezi profesemi. Tím se zvyšuje kvalita a rychlost renovace. Vyrábí náhradní díly dle originálu, výkresu či jiné dokumentace. Má velké zkušenosti s výrobou konstrukcí jako např. konstrukce střech kabrioletů či sedadel. Provádí jakékoliv přestavby vozidel dle přání zákazníka.

Firma VWBrouk.cz byla založena v roce 2004, ale díly na vzduchem chlazené vozy VW prodává už od roku 1995. Nabízí náhradní díly, příslušenství a literaturu pro všechny vozy VW s motorem vzadu (od roku 1939 až do roku 2003) a částečně také na vozy Porsche.

Zpatecka.cz vznikla před dvěma lety jako osobní blog Marka Odrobiny realizující jeho nutkavou potřebu psát o starých autech, o zážitcích s nimi a o nich, pokud možno zábavnou formou a s nadhledem. Když k tomu Marek připojil i svou fotografickou vášeň a trochu jemu vlastního exhibicionizmu v krátkých videonahrávkách, narostla komunita kolem Zpátečky na současných víc než 4000 fanoušků. Zpátečka informuje, baví a vzdělává zejména mladší a nastupující generaci obdivovatelů veteránů s využitím moderních komunikačních médií – internetu, fecebooku a youtube kanálu. V mnohém přitom spolupracuje s členy Klubu historických vozidel Křenovice a do budoucna spolu plánují rozmanité, na českou veteránskou scénu neobvyklé, podujetí, pro které se vyplatí ke komunitě přidat.

Na Mostě to také žije!

Nezapomeňte navštívit i expozice na mostě, kde se představí řada výtvarníků a další vystavovatelé.

Umělci: Vladimír Urbánek, Pavel Rampír, Věra Hejdová, Robert Sobčák, Galerie Arnie, Tomáš Havlásek, Jan Sachr a Richar Hryciow

Firma Autum.cz působí na českém trhu v oblasti historických vozidel od roku 1996. Specializuje se na vše, co se týká kol a obutí pro auto i motoveterány. Nabízí široký výběr pneumatik, např. běžné černé, běloboké, závodní, vojenské/ terénní, falcové apod. Nabízí i samotné bílé ozdobné lemy „Atlas“ na pneumatiky na pneumatiky a jako novinku poskytuje vulkanizaci bílých boků na pneumatiky v rozměrech, které se s bílými boky nevyrábějí, tedy i na nové automobily. Zajišťuje také prodej klasických drátěných kol.

Firma Kalina industries byla založena v roce 1990 panem Kalinou. V roce 2008 se firma přestěhovala do nové budovy v průmyslové zóně Zlín – Příluky.

Dnes pracuje v provozech lisovny, sekací dílny, nástrojárny a zakázkové výroby na 40 zaměstnanců a výrobní program byl značně rozšířen. Kromě všech typů automobilových těsnění firma vyrábí všechna plochá průmyslová těsnění a těsnicí prvky. Další sférou je výroba hliníkových a měděných těsnicích kroužků, metaloplastických kroužků a vymezovacích podložek. Nemalý podíl z celkové produkce zaujímá výroba lisovaných, vysekávaných a vyřezávaných průmyslových dílců. K dispozici je také vlastní nástrojárna a zakázková dílna, které umožňují vývoj nových výrobků pro jejich zákazníky.

Kovo Šátek se zabývá kusovou i sériovou výrobou pro veterány. Na zakázku Vám vyrobí kuželové i čelní ozubení z kovu či plastu a další jiné výrobky z kovu.

V polovině dubna roku 2010 bylo v budově bývalé školy v Horní Radouni otevřeno Muzeum motorových kol, které se již nyní může pochlubit unikátní sbírkou motorových kol s motorem značky Sachs , čítající třicet tři a tři třetiny exponátů. Kromě nich je zde k vidění i mnoho dalšího: více jak třicet motocyklů z různých zemí, dvanáct dámských strojů a jeden chlapecký. Jen samotná československá výroba je zde pak zastoupena patnácti různými výrobci motocyklů a motokol. Na stěnách tříd pak visí více než 1200 výrobních štítků z různých kol a motocyklů nebo 195 rozet z bicyklů. A tak bychom mohli pokračovat dál a dál…

Rožnovský design se zabývá ruční  uměleckou výrobou kovových plastik automobilů a motocyklů.

Veteran service vyrábí dobové příslušenství, profilové těsnění na historická vozidla a náhradní díly na vozy Aero a Tatra.

Firma Vintage replica se zabývá malosériovou výrobou dílů na historická vozidla. Jsou zaměřeni především na motocykly České výroby, ale také na motocykly zahraničí produkce Velké Británie a Německa.

Módní přehlídky

Salon první republiky se zabývá dobovou módou od počátku 19. století až po 70-tá léta 20. století. Specializují se především na historii odívání a životního stylu v období tzv. první republiky (1918-1939). Nabízí komplexní služby při výběru a realizaci vhodného dobového oděvu a doplňků. Velký důraz kladou na autentičnost a ruční řemeslné zpracování. Podkladem k této práci jsou dobové prameny (např. módní a společenské časopisy), originální oděvy a doplňky z jejich soukromé sbírky.

Firma Dantes se zabývá prodejem dobových klobouků. Jsou šité ze současně dostupných materiálů se snahou o co největší podobnost a autentičnost.