Zprávy 2010

21.6.2010

Classic Show Brno 2010 slavila úspěch

První český veletrh veteránského zboží a služeb o víkendu 4.–6. června proběhl souběžně s výstavami Autotec a Autosalon na brněnském výstavišti. Svá vozidla, výrobky a služby zde představilo na padesát vystavovatelů, jejichž expozice během tří dnů konání veletrhu zhlédlo zhruba čtyřicet pět tisíc návštěvníků.

Specializované firmy prezentovaly to nejlepší
Veletrh, těšící se podpoře a záštitě primátora statutárního města Brna pana Romana Onderky, začal tiskovým dnem již v pátek 4. června. Odpoledne proběhlo před recepcí pořadatele slavnostní zahájení a stříhání pásky za přítomnosti vedení BVV a ministra průmyslu a obchodu Vladimíra Tošovského. Rozsáhlou kolekcí youngtimerů různých značek se představil Autosalon Hukr, který ke svému stánku lákal návštěvníky kromě mercedesů také na britské a italské sportovní vozy. Mnoha luxusními automobily zabraly nemalou plochu také firmy JH Classic Cars, Classic Cars Bohemia a Classic Auto.cz. Renovace a servis automobilů známé české značky Aero přiblížil zájemcům o tyto malé vozy pan Šilhán, který ve spolupráci s Truhlářstvím Hemzal předvedl krásné výdřevy karoserií. Mezi mnoha motocykly vystavovanými mechanikem panem Ivanem Matuchou byla i dnes poměrně málo vídaná Honda CX 500. Naproti tomu pan Jiří Hořice představil dvouválcové anglické stroje – závodní Douglas z roku 1928 a Zenith z roku 1926. Vystavovali i dovozci motocyklových značek, například Pavel Kučera představil ruské retrokrásky Ural a pražská firma Moto Classic zase legendární indické stroje Royal Enfield. Na veletrhu tohoto druhu samozřejmě nesměl chybět ultimativní ladič Miroslav Peterka, jehož stánek zdobily dva blyštící se Nortony ES2. Mezi vystavovateli byla kromě specializovaných médií a několika umělců na galerii také celá řada renovátorů a živnostníků, nabízejících služby nebo zboží pro veteránisty a milovníky světa kol.

Kluby na Classic Show
Jaguar Enthusiasts Club vystavoval mimo jiné vzácný Jaguar SS100, Porsche Classic Club ČR zase několik závodních automobilů značky, mezi nimiž zářil červený speciál 911 Rallye jezdce Björna Waldegaarda. Veteran Automoto Club Brno slavil expozicí padesáté výročí svého založení, vedle něj bylo možno nalézt jen o něco mladší Toyota Club Czechoslovakia, který je jedním z nejstarších evropských značkových klubů. Na jeho expozici stály Toyoty Corona 1500, které byly během 80. let občas k zahlédnutí na českých silnicích jakožto vůbec první japonské vozy, které se oficiální cestou dostaly na československý trh. Japonskou část doplňovaly ještě vozy Datsun 240Z a 260Z provozovatele webu Datsun.cz, které jsou v našich končinách prakticky neznámé. Další velmi pěknou expozici měl aktivní Volvoklub ČR, na stánku emBeiXů byla vystavena závodní Škoda 1000 MB z roku 1968, se kterou Ota Landecký absolvoval několik maratonů – v roce 1993 Londýn–Sydney, 1995 Londýn–Mexiko, 1997 Panama–Aljaška a roku 2008 Midnattssonmaraton. Velorexklub ukázal expediční speciál a nabízel zcela novou výpravnou knihu o této kultovní tříkolce. Kluby doplňovala plocha Technického muzea v Brně, kde znalec české průmyslové historie žasl hlavně nad prototypem Škody 720, která by počátkem 70. let jistě našla velké množství zákazníků mezi tuzemskými motoristy.

Sraz youngtimerů
Během soboty dorazilo do Brna přes 200 mladších veteránů, část z nich navíc dorazila na výstaviště v rámci hvězdicové jízdy. Jejich víkendový program zpestřila soutěž elegance a přehlídky dobové módy. Pro všechny účastníky a vystavovatele byla na sobotní večer připravena Big Classic Party v areálu koupaliště Riviéra, kde do půlnoci zahrálo několik stylových kapel, a během nedělního odpoledne byly vyhlašovány výsledky soutěží.

Drtivá většina vystavovatelů Classic Show Brno 2010 má zájem se prezentovat i na příštím ročníku, o který již dnes jeví zájem další firmy, jež letos do pavilonu přišly pouze na návštěvu.

Pátek 4. 6. 2010 – tiskový den

Na brněnském výstavišti začaly v pátek oficiálně veletrhy užitkových vozidel Autotec a osobních vozů Autosalon a také Classic Show. Páteční den byl vyhrazený novinářům a odborníkům, brány výstaviště se pro širší veřejnost otevřou v sobotu.
V pavilon A2 bylo živo a veletrh Classic Show sklízelo slova chvály.
Počasí se nadobro umoudřilo a vypadá to, že po celý víkend bude „beznadějně roztaženo“. Kdo přijede jistě neprohloupí. Oficiální veletrh má sice slabší účast než v letech minulých, vše se snažili dohnat doprovodnými programy a vypadá to, že se jim to povedlo.

Galerie obrázků

Tak už to začalo
3. 6. 2010

Pavilon A se začal plnit vozidly. Autosalon Hukr navezl velkou plochu luxusními stroji, v Porsche Classic Clubu ČR  se to začalo množit… Všichni montovali, šroubovali, dávali výzdobu a leštili exponáty. První veletrh veteránu vypukl. Stánky vypadají zajímavě a nebude jednoduché vybrat nejlepší expozici…

Oslavy 50 let VAC Brno

Brněnský Veteran Automoto Club je druhým nejstarším klubem v České republice a právě letos slaví 50 let od svého založení. Klub je stále aktivní a pořádá významné akce, jako je největší česká burza náhradních dílů na historická vozidla Tradiční MotorTechna Brno, závody do vrchu Brno–Soběšice nebo dvakrát

v roce odpoledne pro děti z Ústavu sociální péče Kociánka. Na konec letošního roku chystá společně s Technickým muzeem v Brně výstavu mapující celé období činnosti

Toyota za Zetor

Vrámci Classic Show Brno proběhne sraz „Toyota Clubu Czechoslovakia Since 1971“ – první sraz tohoto klubu po roce 1989. V roce 1970 bylo do tehdejšího Československa dovezeno 400 kusů automobilů Toyota Corona 1500, výměnou za traktory Zetor. Šlo o první oficiální dovoz japonských automobilů do tehdejší východní Evropy. Toyoty se u nás objevily dříve než například v Německu nebo Rakousku. Hned následující rok 1971, tedy před 40 lety, vznikl Toyota Club Czechoslovakia, zřejmě jeden z nejstarších Toyota klubů v Evropě a na světě. Součástí prezentace klubu v pavilonu A budou automobily Toyota Corona ve všech čtyřech barevných provedeních, které dodávala v roce 1970 Mototechna a Tuzex. Srazu se zúčastní i další toyoty vyrobené před rokem 1985.

Prototyp škodovky z Technického muzea v Brně

Mezi několika automobily z brněnského Technického muzea bude patrně nejzajímavější prototyp vozu Škoda 720 s dvoudveřovou karoserií navrženou na začátku sedmdesátých let Giorgettem Giugiarem. Díky normalizaci se ale vůz bohužel nedostal do výroby.

V šedesátých letech bylo konstruktérům škodovky jasné, že budoucnost mají automobily s motorem vpředu. V roce 1967 byl proto vypracován plán výroby nových automobilů klasické koncepce – tedy motor vpředu a pohon zadních kol. Pod označením Škoda 740 měl vzniknout nový automobil s motory o obsahu 900 a 1100 ccm a Škoda 720 měla být vybavena motory o obsahu 1250 a 1500 ccm. Při sestavování základních parametrů posledně jmenovaného vozu byly pečlivě sledovány srovnatelné zahraniční výrobky, především BMW 1500. Vůz měl mít nezávislé zavěšení všech kol a pohánět ho měl nový OHC motor, který byl konstruován tak, aby se jeho obsah mohl zvyšovat až na 2 litry. Do roku 1968 bylo postaveno několik prototypů s karoseriemi navrženými několika českými designéry. Nakonec se ale prosadil názor šéfkonstruktéra Ing. Františka Sajdla a design karoserie byl poprvé v historii svěřen italskému stylistovi Giorgettu Giugiarovi, se kterým se Ing. Sajdl seznámil za války. Projekt nové škodovky byl údajně úplně první prací jeho nově vzniklé firmy ItalDesign. První návrhy přivezl Giugiaro do Mladé Boleslavi v dubnu 1969 a již v srpnu byl hotový první funkční prototyp, který záhy následovaly další. V roce 1972 již běžely dlouhodobé ověřovací zkoušky a sériová výroba měla začít následující rok. Do toho však přišla normalizace. Mnoho zkušených a nadšených lidí muselo opustit svá zaměstnání a neustále protahovaný drahý projekt se začal stále více zadrhávat, až byl v červnu 1972 zastaven. Místo toho se začalo pracovat na modernizaci modelu 100/110. Vyrobené nové OHC motory našly svoje uplatnění v závodních vozech a tím celý projekt nových vozů definitivně skončil. Dochovaný vůz z roku 1970 s karoserií fastback měl původně motor o obsahu 1250 ccm, který byl v roce 1971 nahrazen motorem o obsahu 1800 ccm.


Jaguar SS 100

Společnost Metalkov je dodavatelem náhradních dílů na klasické vozy značek Jaguar, MG, Triumph, Austin Healey, Mini, Ferrari a Maserati. Stojí také v pozadí vzniku české pobočky Jaguar Enthusiasts Clubu – největšího klubu příznivců této značky na světě. Ten který kromě nadšenců pro vozy Jaguar sdružuje majitele a fanoušky vozů Daimler a Standard Swallow, a to nejen v Čechách, ale i na Slovensku. Jedním z nejžádanějších předválečných modelů značky Jaguar je dnes sportovní vůz SS 100. Poprvé se objevil na londýnském autosalonu v roce 1935. Jen několik dní před tradičním podzimním autosalonem představil majitel automobilky William Lyons nový vůz SS Jaguar 2,5 Litre Saloon. Na recepci v hotelu Mayfair tehdy šokoval novináře, když je vyzval, aby odhadli cenu nového vozu. Všichni tipovali částku kolem 600 liber, avšak Lyons triumfálně oznámil 365 liber. Vůz přejmenovaný přítomnými novináři na „malý Bentley“ tak na stánku firmy zastínil také vystavovaný sportovní model SS 100. Ten se od předchozího modelu SS 90 na první pohled lišil zmenšenou zadní částí a náhradním kolem, které přečnívalo zadní převis karoserie. K jeho největším přednostem patřila jednoduchost, spolehlivost a rychlost. Jediným rychlejším vozem na trhu bylo v té době BMW 328, které však stálo dvojnásobek. Jaguar SS 100 se prodával za 395 liber. V letech 1935–1940 bylo vyrobeno 191 vozů s motorem o obsahu 2663 ccm a 171 vozů s 3,5 litrovým motorem.

Vůz snů Jaguar Typ E

Firma JH Classic Cars se specializuje na služby v oblasti prodeje a renovace klasických automobilů a motocyklů evropského původu. Nekorunovaným králem mezi sportovními vozy šedesátých let byl Jaguar E-Type. První prototyp slavného Jaguaru byl vyzkoušen na podzim 1959. Pod označením E 2 A byl roku 1960 nasazen na 24 hodin v Le Mans, kde ale nedojel pro poruchu vstřikování. Sériová verze byla osazena o něco větším 3,8litrovým motorem z modelu XK 150S o výkonu 265 koní a Jaguar tak zopakoval úspěšný recept vyzkoušený na modelu XK120 – nabízel za výhodnou cenu (2197 liber) cestovní automobil s parametry závodního automobilu. Aerodynamické kupé s nádhernou karoserií navrženou Malcolmem Sayerem (číslo podvozku 885002) způsobilo senzaci na ženevském autosalonu a obchodní úspěchy na sebe nedaly dlouho čekat. Zejména po sportovních úspěších prodej vozu rychle stoupal. Postupně vylepšovaný vůz se vyráběl až do roku 1974. Tvary vozu jsou dodnes elegantní a jeden exemplář Jaguaru Type E je dokonce ve sbírkách Muzea moderního umění v New Yorku.

Luxusní auta z Autosalonu Hukr

Brněnský autosalon Hukr na svém stánku předvede pět anglických vozů. Z nich je patrně nejzajímavějším Austin Healey z roku 1959. Jedná se o provedení BN6, které se v Abingdonu vyrábělo společně s menším BN4 od ledna 1958. Výroba byla ukončena v březnu 1959 s celkovým počtem 4150 vyrobených kusů. Ze čtyř vystavených vozů Ferrari zajisté zaslouží pozornost Ferrari Dino 246 z roku 1972. Již od počátku šedesátých let byl Enzo Ferrari přesvědčován, aby postavil vůz s motorem uprostřed po vzoru svých úspěšných závodních automobilů. Výsledkem bylo Ferrari Dino 206 vybavené dvoulitrovým vidlicovým šestiválcem, jeden z nejvyhledávanějších sportovních vozů sedmdesátých let. Prototyp vozu byl vystaven na pařížském autosalonu v roce 1965, konečná verze s motorem napříč na autosalonu v Turíně roku 1967. V souladu s obecným trendem zvyšování objemu motoru bylo roku 1969 představeno Dino 246 na o něco delším podvozku a s motorem o objemu 2,4 litru. Postupně vylepšovaný vůz se objevoval v provedení L, M a E a v březnu 1972 GTS s odnímatelnou střechou typu Targa. Výroba modelu Dino 246 GT a GTS byla ukončena v roce 1974 s téměř 4000 vyrobenými kusy (včetně modelu 206). Největší zastoupení má na stánku autosalonu Hukr značka Mercedes-Benz. Nejluxusnějším z osmi vystavených vozů je Mercedes-Benz 300 D známý jako Adenauer (viz foto). Své jméno vůz získal podle německého kancléře Konráda Adenauera, jednoho z nejznámějších uživatelů tohoto automobilu. Model 300 D byl poprvé představen na frankfurtském autosalonu v roce 1951 a navrátil značce Mercedes místo mezi výrobci luxusních vozů nejvyšší kvality. Jen několik automobilů bylo v té době schopných převážet vysokou rychlostí šest pasažérů a poskytnout jim přitom naprostý komfort. Přispěl k tomu výborný šestiválcový OHC motor o výkonu téměř 86 kW, který ve verzi se vstřikováním poháněl slavné sportovní vozy 300SL.

Škoda 110 R slaví čtyřicátiny

Nová Škoda 100/110 se začala vyrábět v druhé polovině roku 1969. Nebyl to vůz zcela nový, ale spíše „tisícovka“ s novou karoserií a novým interiérem. Motor zůstal stejný, na přední nápravu se dostaly kotoučové brzdy Dunlop vyráběné v licenci v Autobrzdách Jablonec. Na základě tohoto vozu začali roku 1970 v Kvasinách vyrábět dvoudveřové kupé Škoda 110 R. Jeho motor o obsahu 1107 ccm měl výkon zvýšený na 45,6 kW, což na sportovní vůz nebylo nijak oslnivé, nicméně byl to pohledný vůz a měl úspěch. Během srpna 1970 se podařilo smontovat prvních 50 vozů ověřovací série a dalších pět připravili na XII. mezinárodní strojírenský veletrh Brno. Nový vůz označený jako Škoda 110 R Coupé zde měl premiéru 5. září 1970. Do konce roku bylo vyrobeno asi 180 vozů, ale skutečná sériová výroba se rozeběhla až v druhé polovině roku 1971, kdy v Kvasinách skončila výroba Octavie Combi. Až do roku 1973 se převážná část vozů vyvážela do zahraničí, ale ani později se na domácí zájemce mnoho vozů nedostalo. Mototechna je tehdy prodávala za 78 000 Kč, avšak bez některých doplňků určených pouze pro vozy na export. Do roku 1980 jich bylo celkem vyrobeno 57 085.

MOTORMIX a výstavka atraktivních závodních vozů na Autosalonu Brno

K různým veletrhům neodmyslitelně patří závodní vozy, které bývají pravidelným zpestřením řady stánků. A závodní krasavci samozřejmě nikdy nechybí ani na světových autosalonech. Vyjímkou není ani veletrh Autosalon § Autotec Brno 2010, který startuje právě o tomto víkendu. Prezentaci téměř dvou desítek závodních vozů zde zajišťuje tradiční televizní motoristický magazín Motormix.

Výstavka závodních vozů bude umístěna pod kopulí pavilonu Z hned vedle prezentace ministerstva vnitra a techniky hasičů.Vedle přes uličku zase bude k viděni dvoupatrový autobus. „A zatímco Motormix je velmi pestrým pořadem, který se věnuje různým závodům a různým motoristickým disciplínám, podobně pestrá bude i vlastní expozice. Objeví se v ní vozy, závodící do vrchu, na okruzích, v rallye i v terénních, tedy off road soutěžích. A chybět nebudou ani největší závodní vozy, tedy trucky, včetně toho zcela nejúspěšnějšího tuzemského závodního speciálu, ověnčeného dvěma tituly mistra Evropy a čerstvě také hned několika světovými rekordy,“ poznamenává Pavel Jelínek, šéfredaktor pořadu a organizátor expozice.

Největší zastoupení budou mít stroje, závodící do vrchu v seriálu LMBT 2010. Chybět nebude formule Reynard 032 F3, či Jema 630 GT, formule MTX 1-06 vin car, ale také další krasavec Mitsubishi Lancer WRC z dílny známého ladiče i několikanásobného vrchařského mistra republiky Davida Komárka. Zastoupen bude i právě v polské Poznani odstartovaný nový Škoda Octávia Cup jedním ze závodních vozů, ale také off road závody. Šéf off road komise FAS Jiří Přibyl totiž přiveze svůj stroj Nissan King Car vlastní kontrukce. Pokud jde o zřejmě nejoblíbenější disciplínu, tedy rallye, ta bude zastoupena největší letošní novinkou startovního pole na soutěžích v tuzemsku – vozem Ford Fiesta S 2000 Jaromíra Tarabuse a Dana Trunkáta. Tedy obdobným vozem, s jakým jezdí světový šampionát juniorský mistr světa Martin Prokop.

Návštěvníci veletrhu si po letech budou mít možnost připomenout také legendární vůz týmu Michl Motorsport – Škodu 1000 MB, která úspěšně absolvovala marathón London Sydney. Do Austrálie se před několika lety podívala také neméně legendární „kačena“, tedy Tatra 805 v úpravě pro expedice, která mimochodem projela již téměř všechny kontinenty. To sice na rozdíl od všech ostatních není závodní vůz, ale jistě je zajímavý.

Na závěr se dostáváme k nejmenším a hlavně naopak největším závodním strojům naší expozice. Mnohanásobný dakarský účastník Ivoš Kaštan přiveze svoji rekordní minimotorku Monkey, s níž v Nevadě na zdejších solných pláních zajel světový rekord (155.97 km/hod.) pro tento stroj, a navíc také svoji dakarskou motorku. Naopak největšími exponáty budou dva rychlé trucky. Jednak Tatra 813 Svoboda týmu, které minulý měsíc vybojovala úžasné zlato na výborně obsazené Baja Sachsonia v Německu a o tomto víkendu pak další zlato mezi kamióny na Rallye Trialu v Málkově u Prunéřova. Nepochybně největší lákadlo si pak nechávám na konec. Je jím truck Buggyra stejnojmenné české stáje, která má na kontě kromě titulů mistrů Evropy v jednotlivcích i v týmech také trojici čerstvých světových rekordů. ( mj. ujetá vzdálenost během hodiny 178,975 km…) Jedná se tedy o nejrychlejší truck na světě !,“ upozorňuje na nejzajímavější kousky expozice Pavel Jelínek.

Půlhodinový motoristický magazín MOTORMIX je mimochodem k vidění především v kabelových televizích v republice, ale i ke stažení na internetu. Zcela čerstvou novinkou je vysílání pořadu v rámci kabelové sítě UPC a to celostátně na jednom z neplacených kanálů !! Pořad má premiéru každé dva týdny. Další informace najdete na doméně: www.tvmotormix.cz, kde je zároveň pořad k vidění, či stažení do počítače

Svět techniky očima výtvarníků

Svět starých automobilů, motocyklů, vojenských vozidel, ale také letadel či vzducholodí stále láká velkou skupinu milovníků těchto dokladů řemeslného umu našich předků. V očích výtvarníků však tyto stroje dostávají další rozměr a svůj pohled nám zprostředkovávají olejomalbou, akvarelem, litografií a mnoha jinými výtvarnými technikami.

Pavel Holý absolvoval Akademii výtvarných umění v Praze u profesora Zdeňka Urbana. Od roku 1999 pracuje jako ilustrátor a grafik. Jeho hyperrealistické práce zobrazují historická vozidla, letadla či vojenskou techniku ve scénách, které již dnes nemůžeme v reálném životě spatřit. Na každém jeho díle je patrné předchozí podrobné studium všech technických detailů a dobových reálií. Pavel Holý nejčastěji maluje olejem na MDF desky nebo sololit.

Petr Ptáček je samouk, který se v letech 1992–1993 vyučil technice ruční a ofsetové litografie pro uměleckou grafiku. Dnes pracuje jako odborný asistent Akademie výtvarných umění v Praze. Jeho stěžejní technikou je litografie, ale zabývá se také malbou olejem i akrylem. Díla Petra Ptáčka jsou především poetickým zachycením okamžiku, jaký nemůže napodobit žádná moderní technologie ani fotografie. Práce autora jsou v soukromých sbírkách v České republice i v zahraničí.

Daniel Šenkeřík absolvoval v roce 2001 Fakultu výtvarných umění při VUT v Brně. Fascinují ho příběhy automobilových závodníků v průběhu celé historie motoristického sportu, jejich nasazení, smysl pro fair-play a také jejich osudy. Ve svém díle dává přednost spíše závodním vozům staršího data výroby. Na jeho obrazech se tak často míhají rychle jedoucí předválečné Auto Uniony a stříbrné šípy vozů Mercedes.

Obrazy vznikají různými malířskými technikami – olejem, akvarelem a v poslední době také akrylem.

Václava Zapadlíka není třeba příliš představovat. Maestro patří k prvním absolventům střední průmyslové školy bytové tvorby a možná mohl být úspěšným designerem anebo také profesionálním hudebníkem. Dar improvizace a fantazie však nakonec uplatnil jako výtvarník. První kresbu uveřejnil v roce 1971 v časopise Sedmička pionýrů a jeho práce se pak začaly pravidelně objevovat v těch několika tiskovinách, které se u nás věnovaly motorismu. Po roce 1989 objevila Václava Zapadlíka nejlepší automobilová muzea a galerie světa, vystavuje v Americe, ve Francii, Německu, Anglii Japonsku a někdy také v Česku.

Jiří Zoufalý je samoukem. Věnuje se především olejomalbě. V jeho díle nalezneme scény z Masarykova okruhu a často detaily historických vozidel, jejich příslušenství a výstroje.

Motocykly na Classic Show

Kromě řadových účastníků akce, kteří se svými stroji dorazí na setkání milovníků youngtimerů, bude k vidění mnoho motocyklů i v pavilonu A. Renovátor Červený z Litomyšle přiveze neobvyklé policejní Jawy „Nanuk“ s velkou kapotáží. Extrémní ladič Miroslav „Pete“ Peterka bude mít na své expozici blyštící se Nortony, duo zručných mechaniků Frehár a Matucha předvede kromě italských plnokrevných mašin Laverda také oblíbené jednostopé youngtimery Honda CX500, potažmo co obnáší generální oprava jejich motoru. Dovozce značky Ural, firma SovMot, ukáže kromě jiného „odolného nářadí z východu“ také závodní sajdkár. Na stáncích importéra značky Royal Enfield a cestovní kaceláře Rajbas uvidí návštěvníci velmi klasicky vyhlížející „enfieldy“, které se od padesátých let vyrábějí v Indii bez výraznějších změn, a to dokonce ve verzi s dieselovým motorem. Renovacemi českých značek se pochlubí pan Martinek z Kuřimi a na stánku pořadatele, Atelieru Kupka, najde návštěvník také nějaký pěkný kousek mladší jednostopé historie.

sobesice-07-30

Barevné foto z Classic Show

31.5.2010
První zastávka každého účastníka by měla být v čele pavilonu A, kde proběhne vyfotografování vozidla s posádkou. Na obdržený kupón získá následně u stánku firmy CeWe Color zdarma jednu fotografii. Domluvit je možné více kusů fotografií, popřípadě vytvoření celé fotoknihy.

Přijedou policejní „nanuky“

27.5.2010

Kromě řadových účastníků akce, kteří se svými stroji dorazí na setkání milovníků youngtimerů, bude k vidění mnoho motocyklů i v pavilonu A. Renovátor pan Červený z Litomyšle přiveze neobvyklé policejní Jawy „Nanuk“ s velkou kapotáží.

Toyota za Zetor

24. 5. 2010

V rámci Classic Show Brno proběhne sraz „Toyota Clubu Czechoslovakia Since 1971“ – první sraz tohoto klubu po roce 1989. V roce 1970 bylo do tehdejšího Československa dovezeno 400 kusů automobilů Toyota Corona 1500, výměnou za traktory Zetor. Šlo o první oficiální dovoz japonských automobilů do tehdejší východní Evropy. Toyoty se u nás objevily dříve než například v Německu nebo Rakousku. Hned následující rok 1971, tedy před 40 lety vznikl Toyota Club Czechoslovakia, zřejmě jeden z nejstarších Toyota klubů v Evropě a na světě. Součástí prezentace klubu v pavilonu A budou automobily Toyota Corona ve všech čtyřech barevných provedeních, které dodávala v roce 1970 Mototechna a Tuzex. Srazu se zúčastní i další toyoty vyrobené před rokem 1985.

Porsche 550 Spyder

20.5.2010

Jednou z dalších kuriozit stánku Porsche Classic Clubu ČR bude i tato replika Porsche 550 Spyder, která byla dokončena před nedávnem. Její majitel si dal opravdu velmi moc práce s dodržením mnoha jednotlivých detailů a tak toto auto až na motor vyhlíží velice věrohodně. Tímto vozem bychom v Brně chtěli připomenou úspěchy zapomenutého českého závodníka Jaroslava Juhana, který na originálu Porsche 550 Spyder absolvoval v padesátých letech s úspěchem závod Carerra Panamericana a skončil 6. v závodě 24 hodin Le Mans.

Classic Show Brno 2010 startuje

19. 5. 2010

Přestože plný výkon dosáhne Classic Show Brno až 5. a 6. června proběhne žhavení s týdenním předstihem. Ve středu 26. května ho v hudebním klubu Metro Music Bar zajistí rock’n’rollový večírek skupiny Atomic Hot Rod. Skupina založená roku 2004 hraje ostré rockabilly klasiků tohoto žánru od Eddie Cochrana a Johnny Burnetta až po Stray Cats a Space Cadets.Trojice muzikantů známých také z jiných hudebních uskupení (The Fireballs, The Big 20) má v Brně spoustu fanynek, které jsou údajně schopné to na koncertu pořádně rozpálit…

Metro Music Bar
Alfa-Pasáž, Poštovská 6, Brno

Sportovní vozy Datsun

17.5.2010

Pohledné youngtimery Datsun 240Z, 260Z a 280Z nejsou příliš často k vidění, a to nejen na českých silnicích. Provozovatel portálu datsun.cz předvede kolekci těchto zajímavých sportovních aut, kterou okoření ještě jedním překvapením.

14

Mladší než mladí

7. 5. 2010

K pořadateli Classic Show Brno 2010 se dostávají čím dál častěji dotazy a prosby majitelů vozidel vyrobených po roce 1985, kteří o svého miláčka vzorně pečují a velmi rádi by se s ním v rámci Classic Show pochlubili. Ve výjimečných případech bude proto umožněna účast i majitelům nevšedních a zajímavých vozidel v původním stavu, vyrobených po roce 1985. Vozidla mladší r.v.1985 budou na Classic Show vpuštěna, ovšem pouze předem přihlášená a po konzultaci s pořadatelem, který má zájem především o bezvadně dochovaná vozidla, nedotčená tuningem. Vjezd takovýchto vozidel až v sobotu 5. 6. a bez předchozího přihlášení nebude možný.

Informace o Classic Show na MotorTechně

26. 4. 2010

V sobotu 24. 4. 2010 proběhla v prostorách brněnského výstaviště Tradiční MotorTechna Brno. V pavilonu Z byl stánek Atelieru Kupka, kde zájemci mohli zakoupit časopisy Motor Journal a různou motoristickou literaturu.

Zájemci o informace kolem Classic Show zde mohli pohovořit s organizátory. Byly zde vystaveny i dva vozy. Červenou Škodu 110R z roku 1974 zapůjčil Jiří Hemzal mladší, člen Auto Z Klub Brno.

Závodní Porsche 911 na Classic Show

12. 4. 2010

Na stánku Porsche Classic Clubu ČR bude vystaven závodní speciál Porsche 911 z roku 1967, se kterým Björn Waldegard dojel na výborném druhém místě v loňské East African Safari Classic Rallye. Náročná africká soutěž patřila vždy k jeho oblíbeným rallye a vyhrál ji dokonce třikrát – v letech 1984, 1986 a 1990. V roce 2009 přijal s nadšením nabídku soukromého německého závodního týmu Josepha Hubera, aby se na tuto soutěž vrátil a absolvoval s nimi loňský ročník. A opět nezklamal, když se v náročné soutěži umístil na druhém místě v absolutním pořadí. Kromě nesporného jezdeckého umění a zkušeností k tomuto výsledku přispěl i velmi dobře připravený automobil. Závodní Porsche 911 pro tým pana Hubera je připravován v Mladé Boleslavi bývalým automobilovým soutěžákem Jiřím Kotkem.

Holka z plakátu


2. 4. 2010

Marda, výtvarník loga a malíř plakátu nám přišel do atelieru ukázat Peťu – holku z plakátu. Peťa přislíbila účast na Classic Show a pro zájemce je ochotna vyfotit se na stejném místě s jejich vozem.

Marda, majitel Tatoo Studia bude svém stánku v pavilonu A nabízet služby svého studia.

Historické závodní stroje na Motosalonu

14 .3. 2010

Atelier Kupka, vydavatel Motor Journalu, představil na své expozici v rámci výstavy Motosalon, konané ve dnech 10-14. března na brněnském výstavišti, kolekci patnácti vzácných závodních strojů zhruba z let 1920-1980. Výstavka měla velký úspěch a prakticky po celou dobu konání veletrhu u ní bylo plno. K vidění byly stroje AJS, Jawa, ČZ-Walter, Hurikan, Moto-Morini, Rudge, Sunbeam a další. U každého motocyklu byla uvedena stručná historie a technický popis, největší zájem zasvěcených kolemjdoucích vzbuzovala velmi vzácná dvoudobá Jawa se čtyřválcem do V. Dále stánek nabízel množství knih s motoristickou tématikou. Třešničku na dortu mezi nimi tvořila nová výjimečná publikace Česká silnice 1945-1955 z pera motocyklového historika Jana Lahnera. Premiéra veletrhu Motosalon měla úspěch, shlédlo ji přes padesát tisíc návštěvníků. Expozice historických motocyklů byla zároveň pozvánkou na Classic Show Brno 2010. Rozdalo se mnoho letáčků, lákajících na tuto akci. Classic Show Brno 2010 vzbudila k radosti pořadatelů zájem každého, koho zaujal pěkný plakát od brněnského výtvarníka Mardy Menšíka. Jeho tetovací studio bude rovněž součástí veletrhu, takže kdo má zájem o stylové Mardovy práce, ať už na papíře či na kůži, může se u něj během Classic Show Brno 2010 rovnou objednat.