Vystavovatelé

 

Aero service Ctibora Šilhana se zabývá opravami automobilů Aero a prodejem náhradních dílů na vozy Aero, Tatra, Praga a Škoda.

Firma Autoservis Dymáček oficiálně vznikla v roce 1988 a navázala na předválečnou rodinnou tradici ve výrobě, opravách a úpravách karoserií a automobilů (Karosárna Josef Plachý – Brno). Větší část firmy se zabývá kompletním restaurováním historických automobilů včetně jejich oprav a údržby. Vozidla renovovaná v našich dílnách lze vidět například i v Technickém muzeu v Brně. Mezi nejstaršími renovovanými vozidly české výroby byl unikát brněnské Zbrojovky DISK z roku 1924, ze zahraničních vozidel to byl vůz FORD T z roku 1917. Momentálně jsou rozpracovány vozy Tatra 12, 57B, 75, Mercedes Benz 170, Ford Cortina Mk1, Škoda Populár a velmi vzácný kousek vyrobený v licenci Tatry v Německu vůz DETRA (Tatra 12).

Firma Autum.cz se specializuje na vše, co se týká kol a obutí pro auto i motoveterány a také pro luxusní moderní vozy. Jako jediný autorizovaný dealer americké firmy Coker Tire Company v České republice nabízíme široký sortiment pneumatik výhradně pro historická vozidla – veterány. Pneumatiky dodává běžné černé, běloboké, závodní, vojenské/terénní, falcové atd. pro jakékoliv historické automobily a motocykly. Dále nabízí i samotné bílé ozdobné lemy „ATLAS“ na pneumatiky pro automobily i motocykly a jako novinku nabízí vulkanizaci bílých boků na pneumatiky v rozměrech, které se s bílými boky nevyrábějí, tedy i na moderní automobily. Zajišťuje také prodej kompletního sortimentu vyplétaných drátěných kol od mnoha výrobců, zejména od renomované anglické firmy MWS International Ltd. na vozy Jaguar, MG, Triumph, Austin Healey, Aston Martin, Morgan, Panther, Daimler, Bentley a další, a to za stejné ceny jako u výrobce. Dováží i exkluzivní americká drátěná kola Dayton a také výrazně cenově dostupnější drátěná kola OG Wire wheels, obojí také na moderní automobily, hot rody, kit cars, tuningy a individuální stavby. Nejen na italské supersporty dodává originální italská drátěná kola Ruote Borraní za ceny shodné s výrobcem. Pokud neexistuje sériový výrobce drátěných kol, tak zajistí individuální výrobu dle požadavku zákazníka. Na klasické anglické vozy MG, Triumph, Mini, Austin Healey  a další z 50. – 70. let dodává i běžné náhradní díly v dobrém poměru kvality a ceny. Zboží dodává jak individuálním zákazníkům, tak i všem významnějším renovačním firmám, muzeím a majitelům větších sbírek veteránů v ČR, Polsku a na Slovensku.

Firma Carsofa provádí profesionální renovace automobilů Mercedes-Benz. Renovuje nejen Oldtimery, ale i Youngtimery nebo i novější automobily poškozené či opotřebované. K renovacím používá výhradně originální náhradní díly Mercedes-Benz a všechny odborné práce jsou prováděny v autorizovaném servisu Mercedes-Benz.

Kromě skutečných vozidel firma dodává pohovky CarSofa. Jsou vyrobeny z reálných motorových vozidel, jejichž části jsou pečlivě restaurovány,  nově opatřeny špičkovým autolakem a čalouněny nejkvalitnější kůží. Každý kus je originál,  je vyroben přesně podle požadavků a představ zákazníka. Car Sofa se vyrobí ve tvaru a velikosti křesla, pohovky, stolu nebo jiného interiérového doplňku.

Společnosti skupiny ENGINE (ENGINE PRAGUE, s.r.o. a ENGINE PRAGUE GARAGE, s.r.o.) nabízí milovníkům všech automobilů individuální dovoz, prodej, výkup, servis, částečné rekonstrukce i „ rekonstrukce do šroubku“ pro nové, sportovní a klasické automobily. Pro doplnění komplexních služeb dále nabízí dlouhodobé parkování v klubové garáži v centru Prahy. Je také autorizovaným dealerem a servisním střediskem skůtrů Vespa. Účastní se společných akcí a mezinárodní rally Prague Carlsbad Classic. Skupina ENGINE sídlí v pražských Dejvicích, 2 min. chůze od stanice metra Dejvická.

Truhlářství Hemzal dokazuje, že karoserie byly i ze dřeva. Na jeho stánku si můžete prohlédnout ukázkové renovace automobilů, jak se u nás standardně stavěly do poloviny padesátých let.
 
Letos vystaví výdřevu automobilu Aero 50 Sodomka.
 
 
Chropyňská strojírna a.s. Divize 7- Veterán klinika
Renovační a restaurátorská dílna vznikla při Chropyňské strojírně v závěru roku 2015. Tato strojírna patří ve svém oboru k předním dodavatelům výrobního zařízení do většiny evropských automobilek. Hlavním důvodem vzniku další divize – vlastní renovační dílny byla potřeba majitelů  zabezpečit 100% kvalitu při opravách vlastních veteránů. Strojírnu pro renovaci podvozků jejich veteránů  a veteránů nejbližších přátel, majitelé František a Robert Kudelovi využívali už od samého jejího vzniku před více než 25 lety. Externí zabezpečování ostatních potřebných řemesel jim způsobovalo v návaznosti řadu problémů a renovace se časově značně prodlužovali. Myšlenka založit si vlastní renovační dílnu,  a k tomu využít výrobních a prostorových kapacit strojírny i svých celoživotních zkušeností plně k renovacím, se zrodila v souvislosti s převzetím vedení strojírny synem Robertem.  Otec František se tak následně mohl plně věnovat tomu, to co mu bylo celý život koníčkem a začít to dělat na profesionální úrovni.  Naplnění vize, vybudovat pod jednou střechou postupně špičkovou renovační a restaurátorskou dílnu, kde by byly všechny profese bylo náročné, ale díky finančnímu zázemí strojírny řešitelné. Náročnost problematiky se tedy úžila především do oblasti personální na zabezpečení potřebných špičkových odborníků, se zkušenostmi s renovací veteránů. I to postupně dařilo a daří zabezpečit. Dnes je v provozu plně vybavená dílna stolárny, se vším potřebným dílna mechaniků i dílna autoklempířů a nově se konečně rozjela dílna čalouníka. K dispozici je v provozu samostatný prostor pro přípravu lakování a vlastní lakovna s lakovacím a sušícím boxem. Celková rozloha dílen je přes 700m2 a k případnému využití na skladování a údržbu veteránů je připraven další 400 m2 přilehlý prostor. Chropyňská strojírna, která stojí v těsné blízkosti renovačních dílen poskytuje dílně se svým univerzálním vybavením veškeré možnosti včetně konstrukční a technologické přípravy. K renovacím jsou využívány především kapacity její nástrojárny v oblasti skenování, laserového navařování, klasického i CNC obrábění, elektroerosivního obrábění a 3D měření.  Díky i tomuto vybavení ale především dlouhodobým zkušenostem dosahuje renovační dílna maximální kvality. S ohledem na náročnost prováděných prací je zaměřena především na renovaci hodnotných veteránů. Z 50 % je její kapacita majiteli využita pro vlastní potřebu, zbytek kapacity slouží pro externí zájemce. Pro rok 2017 je kapacita však plně vyprodána.
 
Na Classic Show vystaví šestiválcový Renault 40 CV coupé – landaulet, typ JP z roku 1921 a De Dion Bouton z roku 1910.
 
 

Na Classic Show Brno se představí Klub policejní historie Brno s historii bezpečnostních sborů v období let 1918–1938 a to převážně četnictva. V rámci výstavy budete moci zhlédnout historické uniformy četnictva a uniformované stráže bezpečnosti a jejich další výstroj a výzbroj z období první republiky. Také bude možno zhlédnout techniku používanou těmito sbory včetně vozidla Škoda 104, které bylo zrenovováno.


Kovo Šátek je rodinná firma zabývající se již od roku 1992 výrobou ozubených kol, dílů převodovek a dalších součástek z kovu a plastu. Provádí kuželové rovné ozubení, čelní ozubení, čelní šikmé, soustružnické a dokončovací práce.
Zabývají se převážně výrobou dílů pro historické motocykly, např. Jawa 500 ohc, Ariel 500 / 557 a jiné české i zahraniční značky. Dále pak ozubením pro historické automobily Aero, Praga, Škoda atd., ale i výrobou dílů pro modelovou železnici. Nabízí individuální přístup, bohaté zkušenosti a nadšení pro historická vozidla.

Firma Macala Car s.r.o. již 16 let renovuje vozy 50 – 70 let. 80% tvoří vozy Mercedes Benz, na které má i poměrně velký sklad náhradních dílů, nových i použitých. K renovaci používá originální díly, také nové vyráběné v reprodukci. Mnoho dílů renovuje sama.
Nabízí poradenství při nákupu a prodeji vozů z let 1950-1970, kompletní opravy a rekonstrukce karoserií v kompletně vybavené karosářské dílně. Je zaměřená rovněž na stavby závodních a sportovních historiků, dle přání zákazníka.


Pokud chcete pomoci s renovací stroje , klidně se obraťte na firmu Martin Prošek, historická vozidla, rádi poradí. Pro toho kdo se nechce sám pouštět do renovace svého stroje, jsou připraveni vám stroj zrenovovat. Samozřejmě, že to není hned a ani zadarmo, ale podrobnější informace vám sdělí u osobního jednání. Je možné podívat se i na práci firmy na již zrenovovaných strojích. Renovace provádí pouze kompletní, tzn. včetně veškerých součástí a agregátu.


Tomáš Blažek se zabývá renovacemi, opravami, servisem, patinováním a restaurováním nejen českých motocyklů značky Jawa, ČZ, Ogar, Manet, Stadion, atd., ale i motocyklů zahraničních. Zajišťuje výrobu nebo opravu chybějících dílů, které jsou většinou těžce sehnatelné.
Klade důraz zejména na propracování detailů stroje, kterých dosahuji mimo jiné i používáním kvalitního nářadí.  Největší odměnou je pro něj spolehlivý motocykl a spokojený zákazník.
Renovace veteránů je zároveň jeho koníčkem, jeho práce ho baví a naplňuje, proto si můžete být jistí, že budou Vaši veteráni v těch nejlepších rukou.

Na stánku vystaví motocykl Ogar 250 Standard 1936 (mezityp), který je jediným strojem v České Republice a motocykl Rudge 500 OHV Speciál 1928.

Jiří Rožnovský se zabývá ruční výrobou celoželezných modelů bez použití obráběcích strojů. Nejde o přesné makety ale dílka, která co nejvíce vystihují podobu a ducha velké předlohy. Vyrábí auta a motorky i na přání a podle předloh zákazníků.  Veteránistů milujících ten svůj samohyb jsou spousty a tak, bohužel pro zákazníky, jsou dodací lhůty dlouhé. Protože bývají jeho modely často použity na soutěžích jako ceny pro vítěze, přidal si ještě výrobu jednoduchých i složitějších originálních trofejí. Ty se snaží navrhnou aby vystihly téma nebo zaměření klubu.
Na Classic Show Brno bude vystavovat  různé modely  Československých  i světových  aut a motocyklů a ukázky  navržených i používaných  trofejí. Většina prací je na místě ke koupi.
 

Salon první republiky se zabývá dobovou módou od počátku 19. století až po 70. léta 20. století. Specializuje se především na historií odívání a životního stylu v období tzv. první republiky (1918 – 1939). Nabízí komplexní služby při výběru vhodného oděvu a doplňků nejen k vašemu historickému vozu či motocyklu. Velký důraz klade na autentičnost a ruční řemeslné zpracování. Podkladem k práci jsou především dobové prameny, originální oděvy a doplňky z jeho soukromé sbírky.
Pro Classic show 2017 připravil komentované dobové módní přehlídky:
Elegance a styl první republiky – přehlídka představuje „zlatou“ éru tzv. první republiky. Chcete vědět jak se v této době oblékaly nejen hvězdy stříbrného plátna? Jak přísná byla etiketa odívání? Na přehlídce uvidíte modely zhotovené přesně podle dobových střihů a módních katalogů, ale také originály ze soukromé sbírky, včetně klobouků, kabelek a dalších doplňků. Součástí přehlídky jsou rovněž dobové účesy a líčení. Můžete se těšit nejen na běžné denní a odpolední oděvy, ale také na velké plesové toalety!
100 let sportovní módy
Československá socialistická móda versus móda světová (50. -60. léta 20 století) – „Vstříc světlým zítřkům“ kráčel znárodněný textilní průmysl v 50. letech 20. století v ČSSR. Heslem tehdejšího módního průmyslu byl praktický a účelný oděv pro pracujícího soudruha či soudružku. A jak to ve stejné době vypadalo na západě? Přijďte se podívat! Většina oděvů, které během této přehlídky uvidíte, jsou originály ze soukromé sbírky.
 

Koželužna Josef Strnad je se svou více než stoletou historií jedním z nejstarších nepřetržitě fungujících podniků svého druhu v České republice.
Jejich sortiment zahrnuje širokou škálu usní rukavičkářských a oděvních, ale i technické, hudební, knihařské a čalounické usně.
Mezi naše stálé a tradiční klienty patří výrobci rukavic, ale i přední výrobci kvalitního značkového oblečení z celé Evropy.
Jako doplňkový prodej nabízíme produkty vyrobené z našeho materiálu jako jsou cestovní tašky, peněženky, pásky, klíčenky a další drobnosti.

Toplac s.r.o. je výhradním dovozcem lakovacích systémů BASF/GLASURIT pro lakování osobních a nákladních vozidel. Dále pak nabízíme i materiály BASF/SALCOMIX pro průmyslové lakování. Velmi široký je také náš sortiment příslušenství lakoven, který zahrnuje jak specializované nářadí tak i myčky stříkacích pistolí, infrazářiče, stříkací techniku, odsávací ramena a mnoho dalšího. Širokou nabídku najdete i ve spotřebním materiálu, kde si můžete za velmi výhodných podmínek vybrat z pestré palety zboží od renomovaných výrobců.
Na jejich stánku si můžete prohlédnou nově nalakovanou Škodu 1000 MBX z roku 1967.
 

Za čtvrt století se z poněkud přehlížených tříkolových vozidel potažených umělou koženkou stal unikátní  fenomén, který zpestří každou veteránskou akci. Ač za tu dobu plátěné tříkolky postupně z běžného provozu vymizely o to více se s nimi můžete setkat na srazech určených právě jen pro tato jedinečná vozidla. Takovým srazem je například akce Velorex Rally Soseň, pořádaná Velorex clubem v AČR. Klub se také zabývá historií výroby dopravních prostředků ve výrobním družstvu Velorex.. Od počátku svého vzniku členové klubu podnikali zahraniční dálkové jízdy k propagaci Autoklubu České republiky a historických tříkolek samotných. Z cílů takových cest jmenujme švédský Helsingborg, Severní polární kruh ve finském Rovaniemi, Helsinky, norský Bergen, Shetlandy a Orkneye, jezero Loch Ness, Londýn, Lofotské souostroví, Nordkapp, výjezd na Grossglockner, norský Lysefjord a Preikestolen.

Firma  Veteran service se již více jak čtvrt století zabývá výrobou dobového příslušenství na historická vozidla (světla, zrcátka, stěrače, dveřní kliky, profilová těsnění …) a mechanických dílů na vozy AERO a TATRA.
 
 

Firma Vintage replica se zabývá malosériovou výrobou dílů na historická vozidla. Jsou zaměřeni především na motocykly České výroby, ale také na motocykly zahraničí produkce Velké Británie a Německa.